Przejdź do treści
Jeden z budynków należący do koncernu Boeing
Źródło artykułu

Boeing prognozuje zapotrzebowanie na prawie 37 tys. nowych samolotów

Prognoza Current Market Outlook na najbliższych 20 lat wskazuje na wzrost popytu o 4,2 proc. Segment samolotów wąskokadłubowych najszybszy i najbardziej dynamiczny.

Boeing przewiduje zapotrzebowanie na 36 770 nowych samolotów w ciągu następnych 20 lat, co stanowi wzrost o 4,2 proc. względem ubiegłorocznej prognozy. Dziś w Londynie spółka opublikowała coroczną prognozę rynkową Current Market Outlook (CMO), w której szacuje całkowitą wartość nowych samolotów na 5,2 biliona USD.

“Ten rynek jest silny i elastyczny” - powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes. „Wraz z wchodzeniem do użytku nowych, bardziej wydajnych samolotów, wzrost w transporcie lotniczym jest napędzany przez klientów, którzy latają tam gdzie chcą i wtedy kiedy chcą.”

Ważną częścią tegorocznej prognozy jest rynek samolotów wąskokadłubowych. Przewiduje się, że będzie on najszybciej rozwijającym się i najbardziej dynamicznym segmentem z uwagi na ciągłe powstawanie nisko-kosztowych przewoźników. Segment ten będzie potrzebować 25 680 nowych samolotów, co stanowi 70 proc. wszystkich samolotów opisanych w tej prognozie.

„Opierając się na ogromnej liczbie zamówień i dostaw, potencjał rynku samolotów wąskokadłubowych widzimy przede wszystkim w modelach zabierających ok. 160 pasażerów” - powiedział Tinseth. „Nie ma wątpliwości, że rynek dąży do tej wielkości. Łączą się w niej elastyczność i wydajność kosztowa. Modele 737-800 Next-Generation i nowy 737 MAX 8 oferują naszym klientom największy potencjał generowania dochodów w tym segmencie.”

Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 8 600 nowych samolotów szerokokadłubowych, ze szczególnym naciskiem na małe samoloty szerokokadłubowe zabierające od 200 do 300 pasażerów, takie jak 787-8 i 787-9 Dreamliner. Tegoroczna prognoza pokazuje ciągłą zmianę w zapotrzebowaniu z bardzo dużych samolotów na wydajne nowe dwusilnikowe maszyny takie jak 787-10 i nowy 777X.

“Nasza oferta samolotów szerokokadłubowych jest najbardziej wszechstronną w branży, jesteśmy więc pewni, że uda nam się zaspokoić dzisiejsze i przyszłe potrzeby naszych klientów” - dodał Tinseth.

Rynek regionu Azji i Pacyfiku, w tym Chiny, będzie nadal przewodził w całkowitej licznie dostaw w ciągu następnych dwóch dekad.

Current Market Outlook Boeinga jest prognozą dotyczącą samolotów o najdłuższej historii i jest uznawana za najbardziej kompletną analizę w branży lotniczej. Pełen raport można znaleźć na stronie www.boeing.com/cmo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony