Boeing dostarczył ILFC pierwszego Dreamlinera przeznaczonego dla Norwegian
International Lease Finance Corporation (ILFC) i linie lotnicze Norwegian świętowały w czwartek kilka ważnych wydarzeń podczas ceremonii dostarczenia samolotu 787 Dreamliner. Była to pierwsza dostawa Boeinga 787 ILFC oraz jej leasingobiorcy, liniom Norwegian, które mają użytkować samolot. 787 jest 700. samolotem dostarczonym ILFC przez Boeinga.
„Dzisiejsza dostawa jest wielkim wydarzeniem dla dwóch liderów na swoich rynkach” – powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. „ILFC po raz kolejny zaznacza swoją pozycję lidera w branży jako pierwsza firma leasingowa, która odebrała B787. Norwegian zyskuje istotną przewagę konkurencyjną poprzez otwieranie połączeń długodystansowych, które obsługiwane będą przez 787”.
Dostarczenie 787 ILFC umacnia czterdziestoletnią współpracę Boeinga z firmą leasingową z Los Angeles, która jest największym odbiorcą 787 (74 zamówione Dreamlinery).
„Z dumą świętujemy dostawę naszego pierwszego Boeinga 787 Dreamliner liniom Norwegian, które są pierwszym klientem użytkującym ten typ samolotu” – powiedział Henri Courpron, Prezes ILFC. „Jako największy klient w programie 787, jesteśmy liderem w branży, który wprowadza najnowocześniejsze samoloty na światowy rynek leasingowy”.
Bjorn Kjos, dyrektor generalny Norwegian powiedział – „Dzisiejszy dzień jest ważnym momentem w historii Norwegian. Bardzo cieszymy się z odbioru naszego pierwszego Dreamlinera. Zarówno wielu naszych klientów, jak i my sami przez kilka miesięcy czekaliśmy z niecierpliwością na tą chwilę. Jestem przekonany, że nasi klienci pokochają latanie tym nowym samolotem, posiadającym wiele udogodnień dla pasażerów. Naszym celem jest użytkowanie najbardziej przyjaznej środowisku i najekonomiczniejszej floty, do czego Dreamliner znacząco się przyczyni”.
W ramach umów leasingowych i dostaw bezpośrednich Norwegian zamówił osiem Dreamlinerów. Samoloty te będą służyć przewoźnikowi do obsługi nowych tras długodystansowych z Oslo i Sztokholmu do Nowego Jorku i Bangkoku. W listopadzie linia lotnicza będzie również obsługiwać 787 loty z Oslo, Sztokholmu i Kopenhagi do Fort Lauderdale.
787 zbudowany jest z lekkich kompozytów i charakteryzuje się licznymi udoskonaleniami systemów, silników i aerodynamiki. Dreamliner zużywa 20 proc. mniej paliwa niż użytkowane obecnie samoloty podobnej wielkości. Samolot oferuje także wiele udogodnień dla pasażerów, wśród których wymienić można bardziej komfortowe wnętrze czy duże okna.
Do tej pory, na całym świecie 58 klientów zamówiło 930 samolotów 787.
Komentarze