W zimowe wieczory - lotnictwo w książkach...

książki

Z przyjemnością prezentujemy Państwu nowe tytuły, które pojawiły się w sklepie dlapilota.pl 
Książka jest niezawodnym prezentem na każdą okazję. A proponowane przez nas nowości z pewnością ucieszą każdego lotniczego pasjonatę. 

Te dwie nowe pozycje to Los jest myśliwym Ernesta K. Ganna i Historia Lotnictwa w Polsce – praca zbiorowa



Los jest myśliwym -
Ernest K. Gann


Po wielu latach starań, z przyjemnością przekazujemy czytelnikom, uważaną na świecie, za jedną z najlepszych powieści lotniczych, książkę Ernesta K. Ganna „Fate is the Hunter”. „Los jest myśliwym”, to powieść w fantastycznym przekładzie Henryka Krzeczkowskiego. Tłumacz między innymi Mitów Greckich, dzieł Josepha Conrada, Byrona czy Johanna Wolfganga von Goethe, zmierzył się z zupełnie inna tematyką. Jest to książka niezwykła, ciekawa i barwna. Jest jedną z nielicznych, które zostają na długo w pamięci i do której z przyjemnością wraca się co jakiś czas. Książka, w której za każdym razem czytelnik odnajduje coraz inne życiowe wartości.

Czas, który upłynął od pierwszego i jedynego polskiego wydania zrobił swoje. Czytelnik znajdzie więc szereg anachronizmów, a piloci zauważą nieścisłości w terminologii lotniczej. W pasażerskich samolotach z całą pewnością nie wyłącza się silników przed lądowaniem, natomiast dławi ich moc. Przyziemienia odbywają się blisko progu, a nie końca pasa. Mimo to nie zdecydowaliśmy się na poprawki. To jest powieść, a nie podręcznik pilotażu. Uznaliśmy, że ręki mistrza poprawiać nie należy, gdyż nawet na pozór drobne zmiany mogłyby zakłócić klimat narracji. Gann opisuje tu pionierskie czasy lotnictwa komunikacyjnego, więc język nawiązuje jakby do tamtych czasów. Nie zmieniona została także szata graficzna z okładką, projektu prof. Romana Duszka.

Czytelnikowi obytemu z lotnictwem pozycja ta sprawi duchową ucztę. Dla czytelnika, któremu lotnictwo jest absolutnie obojętne, czas spędzony z autorem, nie będzie czasem straconym. Jeśli bowiem autor nie zaszczepi czytelnikowi swojej pasji latania, to z pewnością umieści gdzieś pomiędzy niebem, a ziemią, jakby w absolutnym bezczasie, dając tym samym chwilę na refleksje dotyczące losu człowieka. Młody czytelnik, znajdzie tu opisy fascynujących przygód, a z biegiem czasu odnajdzie wiele życiowych wartości. Piloci z kolei, pamiętając „Los”, nie jeden raz zachowają się jak kapitanowie Ross, O'Connor czy autor ...

O autorze
Urodzony 13 października 1910 roku w Lincoln, w stanie Nebraska Ernest Kellogg Gann był lotnikiem, żeglarzem, obrońcą przyrody, pisarzem i producentem filmowym. Jako pilot, był jednym z pionierów światowego lotnictwa transportowego. Jako jeden z pierwszych wykonywał loty na dalekiej północy. Uczestniczył w tworzeniu tras prowadzących przez ocean Atlantycki i Pacyfik. Przecierał szlaki w Ameryce Południowej nad Andami. Latał w Indiach i przez „Wielki Garb” czyli Himalaje.

Jego dorobek literacki, to około 30 pozycji, z których ponad dwadzieścia, to bestsellery. Niektóre z nich, w krótkim czasie po ukazaniu się drukiem, zostały zekranizowane w Hollywood z udziałem najwybitniejszych gwiazd kina. Pisał także scenariusze filmowe.

Jesienią 1991 roku w 50 rocznicę otrzymania uprawnień kapitana American Airlines, wykonał, jak się okazało swój ostatni lot. Zmarł 19 grudnia 1991 roku w wieku 81 lat w Friday Harbor, San Juan Island, Washington. Pracownia w której tworzył została zakupiona przez Experimental Aircraft Association (EAA), przeniesiona do EAA Aviation Museum w Oshkosh, Wisconsin i udostępniona zwiedzającym.

Książka jest do nabycia w sklepie dlapilota.pl




Historia Lotnictwa w Polsce

Odwieczne marzenie o lataniu rozpalało wyobraźnię wielu romantyków i wizjonerów nie tylko we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych, lecz także na ziemiach polskich. Powstawały śmiałe projekty „latających smoków”, niedoskonałych statków powietrznych (fantastycznych, choć niewiele przypominających dzisiejsze samoloty), a nawet skrzydeł, na których uznawani za szaleńców pasjonaci podejmowali pierwsze próby lotu. Aż wreszcie, w 1910 r. w niesprzyjających warunkach politycznych o przy wykorzystaniu skromnych środków finansowych, rodzimym konstruktorom udało się zbudować pierwszy w pełni udany polski samolot. Sto lat po tym osiągnięciu w przystępny i nowatorski sposób w niniejszej książce opisujemy najważniejsze wydarzenia z historii lotnictwa w Polsce.

W albumie znajdziemy m.in następujące tematy:

  • polscy piloci na frontach II wojny światowej

  • pionierskie loty nad Arktyką i przeprawy nad Atlantykiem

  • historia PLL LOT

  • wybitni konstruktorzy i ich przełomowe projekty

  • samoloty bojowe i cywilne

  • sportowe rekordy i osiągnięcia

  • pierwszy Polak w Kosmosie

  • szybownictwo i awiacja tekstylna

  • maszyny policji i straży granicznej

  • agrolotnictwo i lotnicze pogotowie

  • muzea i latające zabytki

  • kolekcjonerzy lotniczych pamiątek, faleryści i spotterzy

  • imprezy lotnicze i zespoły akrobacyjne

  • spektakularne ucieczki lotnicze i tragiczne kata-strofy.

Dodatkową atrakcję tej pasjonującej podróży przez dzieje polskiego lotnictwa stanowią efektowne zdjęcia (także archiwalne) przedstawiające słynne samoloty, szybowce i śmigłowce (takie jak np. Łoś, Sokół czy Wilga), znanych lotników (jak choćby Franciszka Żwirkę i Stanisława Wigurę, Michała hr. Scipio del Campo, asów Dywizjonu 303) i konstruktorów (m.in. Czesława Tańskiego i Edwarda Margańskiego), a także ważne wydarzenia lotnicze (np. mistrzostwa świata w lataniu rajdowym i precyzyjnym, pikniki, pokazy).

Książka jest do nabycia w sklepie dlapilota.pl

Źródło: sklep.dlapilota.pl
comments powered by Disqus

Komentarze

Obydwie ksiazki sa super. "Los jest mysliwym" czyta sie jednym tchem.

Natomiast w "Historii polskiego lotnictwa" sa dorbne bledy merytoryczne ale ksiazka i tak jest wartosciowa. Co ciekawe jako pierwsza porusza temat polskich pilotow, ktorzy w czasie zimnej wojny latali samolotami szpiegowskimi NATO nad krajami Ukladu Warszawskiego. Nic o tym nie wiadomo, choc niewatpliwie mialo to miejsce (Polacy byli zbyt cenni by ich do tego nie wykorzystac)...