Badanie: 40 proc. Polaków chętnie kupowałoby bilety lotnicze lub kolejowe w aplikacji bankowej
40 proc. ankietowanych chętnie kupowałoby np. bilety lotnicze lub kolejowe w aplikacji bankowej, tyle samo chciałoby w ten sposób zbierać punkty i wydawać je na nagrody - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Bank.
Badanie dotyczyło możliwości, jakie klienci dodaliby do mobilnych aplikacji bankowych i bankowości internetowej.
Według wyników wśród 40 proc. ankietowanych, którzy chcieliby móc zbierać punkty i wydawać je na nagrody w aplikacji bankowej, najchętniej korzystaliby z tej możliwości młodzi ludzie między 18. a 29. rokiem życia (51 proc.) co stanowi najwyższy odsetek ze wszystkich grup wiekowych.
Również 40 proc. Polaków chciałoby mieć możliwość kupowania z poziomu mobilnych aplikacji bankowych biletów lotniczych, kolejowych i na wydarzenia kulturalne. Z takiej możliwości najchętniej także korzystałaby najmłodsza grupa wiekowa; zainteresowanie tego typu możliwością spada wraz z wiekiem - wśród seniorów wynosi 20 proc. - napisano w raporcie. Dodano, że 20 proc. ankietowanych oczekiwałoby również w aplikacji mobilnej stałego kontaktu z bankiem, kolejne 20 proc. - możliwości ustawienia celów oszczędnościowych, a 19 proc. wirtualnego portfela na karty lojalnościowe. Mniejszy odsetek badanych jest z kolei zainteresowany wspieraniem akcji charytatywnych z poziomu aplikacji bankowej - taką chęć deklaruje 10 proc. osób.
Z kolei 27 proc. Polaków chciałoby móc w bankowości internetowej ustawić przypomnienia o zbliżających się terminach płatności, 26 proc. oczekuje opcji potwierdzenia tożsamości konsultanta, który dzwoni z banku, 21 proc. chce mieć całodobowy kontakt z bankiem z poziomu bankowości internetowej, a 20 proc. doceniłoby możliwość ustawienia celów oszczędnościowych.
Według raportu 22 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość umówienia się na wizytę w oddziale banku z poziomu bankowości internetowej, 19 proc. interesowałoby kupowanie tam różnych biletów, a 12 proc. chciałoby wprowadzenia możliwości zakupu ubezpieczeń.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 8 - 23 kwietnia 2024 r. na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Polaków korzystających z bankowości elektronicznej - wyjaśniono w raporcie. Santander Consumer Bank to bank od kredytów, który jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce - dodano. (PAP)
bpk/ malk/
Komentarze