Najlepszy rok dla sektora przewozów lotniczych w Chinach
Bieżący rok jest najbardziej dochodowym w historii branży lotniczej w Chinach, a stało się to pomimo ogólnego spowolnienia w gospodarce. W stosunku do 2014 r. przewozy wzrosły o 76 procent i wygenerowały 8.5 mld dolarów zysku.
W ciągu ostatnich pięciu lat, ruch pasażerski w Państwie Środka rósł o 10 procent rocznie. W tym czasie powstało tam dziewięciu nowych przewoźników, a liczba samolotów komercyjnych zwiększyła się z 1047 do 2645. Według przewidywań analityków, w 2016 r. ma rozpocząć działalność kilka następnych linii lotniczych, a także mają zostać wprowadzone nowe usługi, w tym m.in. podmiejskie przewozy śmigłowcami.
Usługa ta, pierwsza tego typu w Chinach kontynentalnych, będzie obsługiwać Guangzhou, Shenzhen i Zhuhai, trzy główne węzły biznesowe prowincji Guangdong. Loty pomiędzy tymi miastami mają potrwać około pół godziny, w porównaniu do ponad dwóch godzin oferowanych przez transport naziemny.
Sektor prywatnego lotnictwa w Chinach również nadal rośnie, ale w wolniejszym tempie, na co głównie ma wpływ brak infrastruktury i restrykcyjne zasady eksploatacji statków powietrznych GA. Jednak w regionie znajduje się aktualnie w budowie lub na etapie planowania ponad 100 małych lotnisk, a dodatkowo, koncern AVIC zapowiedział, że zbuduje 50 obiektów GA, z których pierwsze zostanie otwarte w 2019 r. W Chinach obecnie funkcjonuje ok. 400 portów lotniczych otwartych dla statków powietrznych GA, jednak dla porównania, w Stanach Zjednoczonych jest ich ok. 24 tys.
Komentarze