Przejdź do treści
teledyne.jpg
Źródło artykułu

Teledyne-Continental w rękach chińskiego holdingu

Amerykańskie media poinformowały, iż większościowe udziały firmy Teledyne Continental Motors zakupiła Technify Motors, spółka zależna od AVIC International, holdingu należącego do rządu chińskiego, który realizuje różne projekty gospodarcze w sektorze lotniczym. Transakcja opiewa na 186 mln dolarów, a warunki sprzedaży zawierają zobowiązanie do pozostania w Mobile, gdzie w byłej lotniczej bazie wojskowej mieści się siedziba Continental.

Kontrakt spowoduje przepływ kapitału, wymaganego do szybkiego rozwoju technologii silników wysokoprężnych, którą kilka miesięcy temu Continental zakupił od SMA, stwierdził Jason VanWees, wiceprezes Teledyne Technologies ds. rozwoju biznesu, dodając, iż po tym jak zostały przezwyciężone przeszkody regulacyjne, sprzedaż powinna zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2011 r. Do tego czasu Teledyne będzie nadal nadzorować TCM.

VanWees powiedział, że kierownictwo AVIC spotkało się z urzędnikami miasta Mobile i zobowiązało się utrzymać TCM w dużym obiekcie na Brookley, gdzie prowadzi działalność wraz z szeregiem firm lotniczych. „Musimy mieć strategię międzynarodową, ponieważ nie jesteśmy przedsiębiorstwem stricte lotniczym", dodał. Dzięki szerokim relacjom handlowym z firmami takimi jak Boeing i Honeywell, profilowo AVIC jest bardziej zbliżony do TCM.

Jednym z podstawowych celów, jakie ogłosił VanWees, jest szybkie dokapitałowanie, tak aby można było natychmiast rozpocząć rozwój technologii silników wysokoprężnych. Chociaż nikt nie jest pewien, co do terminów, to chiński rynek lotnictwa ogólnego jest postrzegany, jako bardzo perspektywiczny, a silnik diesla może być tam wprowadzony w ciągu dwóch do pięciu lat. 

"Rozmawialiśmy z producentami sprzętu i większość z nich chciałaby mieć silnik Diesla", powiedział VanWees. Jeśli chodzi o utrzymanie fabryki w Mobile, to AVIC podjęła mocne tego zobowiązanie. Obecne kierownictwo TCM pozostanie na swoim miejscu i do marca przyszłego roku nie są spodziewane żadne decyzje w tej materii. Chociaż kapitał pobudzi rozwój silnika diesla, VanWees powiedział, że TCM będzie nadal stał przed wyzwaniem bardzo mieszanej i niewielkich ilości produkcji, ponieważ stabilność firmy zależy od zasobów rynku wtórnego. Jednak na rynku międzynarodowym najpewniej pojawi się zapotrzebowanie na produkty tego typu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony