Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rynek azjatycki przyszłością dla producentów odrzutowców biznesowych

Przedstawiciel koncernu Cessna stwierdził, iż w 2025 r. Chiny będą w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków zbytu dla producentów odrzutowców biznesowych i dodał, że według prognoz, duża część przyszłej produkcji zostanie wchłonięta również i przez inne azjatyckie kraje. Podczas targów lotniczych Singapore Air Show, Trevor Esling, wiceprezes Cessny ds. sprzedaży na region Azji i Pacyfiku, powiedział, iż kondycja rynku azjatyckiego w czasie globalnej recesji spowodowała zwiększenie dla niego prognoz w skali średnio i długoterminowej.

"Ten region wykazał gospodarczą elastyczność podczas kryzysu finansowego, a wzrost zamożności Chin oraz postępująca liberalizacja tego kraju pozwalają przypuszczać, że rynek biznes jetów będzie się tam powiększał w dość szybkim tempie", wyjaśniał Esling. "Dlatego Cessna spodziewa się tutaj zdecydowanego wzrostu popytu na średniej wielkości odrzutowce biznesowe", dodał. Jeśli firmy segmentu OEM (Original Equipment Manufacture) są nastawione optymistyczne do tego rynku, to firmy lotnicze wręcz entuzjastycznie.

John Leahy, wiceprezes ds. sprzedaży firmy Airbus powiedział, że spółka spodziewa, że w ciągu najbliższych 20 lat, firmy regionu Azji i Pacyfiku kupią prawie 10 tys. samolotów pasażerskich o wartości 1,3 bilionów dolarów.  Leahy wyjaśniał również, iż w tym czasie w kwestii wielkości ruchu lotniczego, region ten prześcignie Stany Zjednoczone. Dodatkowo, gwałtowna urbanizacja i wzrost gospodarczy mogą stworzyć w Azji ogromną klasę średnią, co może przełożyć się na uznanie miejscowych rynków za najważniejsze dla branży.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony