Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozpoczęła się produkcja odrzutowca HondaJet

Firma Honda Aircraft poinformowała, iż rozpoczęła się produkcja pierwszego przenaczonego dla klienta egzmplarza odrzutowca biznesowego HondaJet. Zgodnie z zapewnieniami producenta, do momentu certyfikacji samolotu, która ma nastąpić do końca 2013 r., będą gotowe trzy lub cztery maszyny tego typu.

Problemy z łopatkami opóźniły certyfikację silników GE Honda Aero, które mają fundamentalne znaczenie dla efektywności projektu i spowodowały zrewidowanie harmonogramu testów, ale prezes spółki, Michimasa Fujino, powiedział na konferencji prasowej podczas konwencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), iż jednostka napędowa znajduje się już na ostatnim etapie prowadzącym do uzyskania zatwierdzenia i jej dalszy plan rozwoju będzie realizowany na bieżąco. Mimo opóźnień (certyfikacja pierwotnie miała się odbyć do końca 2012 r.) oraz zmian na rynku, Fujino jest nastawiony optymistycznie co do komercyjnych szans tego projektu, który liczy już ponad 25 lat.

Fujino wyjaśniał, że oczekiwał, że proces certyfikacji będzie trudny i przewidywał, że mogą nastąpić pewne opóźnienia, ale cały czas były prowadzone prace mające doprowadzić do ostatecznego celu. "Honda znana jest ze swojego metodycznego podejścia do inżynierii i procesów", powiedział Fujino. "W tym celu zaangażowaliśmy się w kwestię dostarczenia najlepszego możliwie produktu, który ma przynieść nową stałą wartość dla lotnictwa", dodał.

Według specyfikacji producenta, długość samolotu to 12,7 m, wysokość 4,3 m, a rozpiętość skrzydeł 12,1 m. Odrzutowiec może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 420 KTAS, wznieść sie na FL430 i pokonac trasę o długości 2600 km (VFR) i 2200 km (IFR). Do startu i lądowania maszyna wymaga pasa startowego o długości co najmniej 1200 m. Oprócz dwóch pilotów, na pokładzie będzie mogło przebywać do sześciu pasażerów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony