Rotax kończy produkcję silników 582 UL BRP
Rotax ogłosił, że do końca 2021 r. planuje zakończyć produkcję dwusuwowego silnika lotniczego Rotax 582 UL. Według firmy, decyzja została podjęta z powodu „prawie pełnej transformacji” rynku lekkich i ultralekkich samolotów w kierunku silników czterosuwowych.
Rotax twierdzi, że model 582 UL będzie dostępny aż do wyczerpania się aktualnych zapasów. „Silnik Rotax 582 UL jest ostatnim dwusuwowym silnikiem lotniczym produkowanym seryjnie i był zdecydowaną częścią sukcesu naszej firmy w przeszłości”, powiedział prezes BRP-Rotax, Peter Oelsinger.
„Podjęta decyzja odzwierciedla jednak rzeczywistość rynkową. Prawie 100% klientów preferuje 4-suwowe silniki lotnicze, zapotrzebowanie, które z pewnością możemy spełnić dzięki naszej gamie innowacyjnych i wysokiej jakości 4-suwowych jednostek napędowych”.
Rotax informuje, że od momentu wprowadzenia go do sprzedaży w 1989 r., model 582 UL znalazł ponad 30 tys. nabywców. Dwucylindrowy, chłodzony cieczą 582 UL posiada moc 65 KM i 300-godzinny TBO. Spółka informuje, że zamierza dostarczać części zamienne dla tego modelu przez okres do 10 lat po zatrzymaniu produkcji.
Komentarze