Przejdź do treści
Silnik Rotax 582 UL, fot. Word Press
Źródło artykułu

Rotax kończy produkcję silników 582 UL BRP

Rotax ogłosił, że do końca 2021 r. planuje zakończyć produkcję dwusuwowego silnika lotniczego Rotax 582 UL. Według firmy, decyzja została podjęta z powodu „prawie pełnej transformacji” rynku lekkich i ultralekkich samolotów w kierunku silników czterosuwowych.

Rotax twierdzi, że model 582 UL będzie dostępny aż do wyczerpania się aktualnych zapasów. „Silnik Rotax 582 UL jest ostatnim dwusuwowym silnikiem lotniczym produkowanym seryjnie i był zdecydowaną częścią sukcesu naszej firmy w przeszłości”, powiedział prezes BRP-Rotax, Peter Oelsinger.

„Podjęta decyzja odzwierciedla jednak rzeczywistość rynkową. Prawie 100% klientów preferuje 4-suwowe silniki lotnicze, zapotrzebowanie, które z pewnością możemy spełnić dzięki naszej gamie innowacyjnych i wysokiej jakości 4-suwowych jednostek napędowych”.

Rotax informuje, że od momentu wprowadzenia go do sprzedaży w 1989 r., model 582 UL znalazł ponad 30 tys. nabywców. Dwucylindrowy, chłodzony cieczą 582 UL posiada moc 65 KM i 300-godzinny TBO. Spółka informuje, że zamierza dostarczać części zamienne dla tego modelu przez okres do 10 lat po zatrzymaniu produkcji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony