Przejdź do treści
Piloci w kokpicie
Źródło artykułu

Rosnące zapotrzebowanie zwiększa atrakcyjność pracy w lotnictwie

Po ponad dziesięcioletnim okresie niskich płac dla pilotów latających w regionalnych liniach lotniczych, rosnący popyt na podróże lotnicze w połączeniu z niedoborem wyszkolonych pilotów wojskowych powoli zmienia sytuację na rynku pracy w tej branży.

FAPA, firma konsultingowa specjalizująca się w przygotowywaniu pilotów do rozmów kwalifikacyjnych w liniach lotniczych, twierdzi, że płace początkowe dla nowych pilotów regionalnych przewoźników wahały się w okresie recesji w okolicach 22 tys. USD rocznie, jeśli kandydatowi w ogóle udało się znaleźć pracę.

Obecnie, regionalne linie lotnicze zatrudniają tak szybko, jak to tylko możliwe, aby zastąpić pilotów przechodzących do dużych przewoźników. FAPA szacuje, że początkowa płaca w regionalnych liniach lotniczych wzrosła średnio do prawie 50 tys. dolarów, chociaż znaczna część wzrostu wynagrodzeń w pierwszym roku w liniach regionalnych była ujęta w postaci premii, która przyciąga nowych pilotów.

Pięćdziesiąt tysięcy dolarów to nie bogactwo za pracę wymagającą zazwyczaj wykształcenia wyższego i często kosztownego doświadczenia w lotnictwie, ale to mimo wszystko praca za sterami, o której wielu marzy. Nie wiadomo czy i kiedy loty z pojedynczym pilotem lub recesja spowodowana innymi czynnikami wyślą załogi znów do kolejek w pośredniakach, ale póki co młodzi ludzie, którzy zaczęli karierę w kokpicie, zaczynają wierzyć, że szybka wspinaczka po szczeblach kariery w liniach lotniczych jest możliwa.

Według najnowszego raportu Cowen & Company, ponad 42% aktywnych amerykańskich pilotów linii lotniczych pracujących u największych przewoźników, przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych 10 lat. Daje to liczbę ok. 22 tys. osób. W ciągu najbliższych 20 lat, linie lotnicze z terenu Ameryki Północnej będą potrzebowały 117 tys. nowych pilotów. Bez wystarczającej liczby pilotów, rozwój linii lotniczych może zostać bardzo ograniczony i może spowodować uziemienie części samolotów oraz likwidację mniej rentownych połączeń.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony