Pierwszy lot zestawu Sam LS retro

Sam LS

Firma Sam Aircraft poinformowała, iż 26 lutego w pobliżu Montrealu swój pierwszy lot wykonał nowy zestaw do samodzielnego złożenia Sam LS retro. "Jego start był perfekcyjny i wykonany z pasa startowego o długości ok. 300 stóp", powiedział Thierry Zibi, prezes spółki.

Całkowicie metalowy samolot posiada układ tandem i wąski kadłub z opcją trzech różnych rodzajów skrzydeł - krótkich zapewniających wysokie prędkości, średnich zapewniających wszechstronne osiągi oraz długich, do operowania z krótkich pasów startowych. Firma już przyjmuje zamówienia na zestawy, których złożenie według specyfikacji powinno zająć ok 250h. Cena Sam LS została skalkulowana na poziomie 75 tys. dolarów, a pierwsze jego dostawy planowane są na koniec tego lata. Obecnie opracowywana jest rónież wersja fabrycznie zmontowana LSA (Light Sport Aircraft), która ma kosztować 135 tys. dolarów.

Samolot jest zasilany posiadającym moc 100KM silnikiem Rotax 912S wraz z regulowanym kompozytowym śmigłem Sensenich. Jak informuje producent, maszyna została zaprojektowana w sposób, który ma zapewnić wygodę, wytrzymałość, łatwość naprawy, ekonomiczność oraz charakterystyczny klasyczny wygląd samolotu szkolno-treningowego z czasów wojny. Kokpit tej konstrukcji wyposażony został w 10-calowy panel SkyView Dynon. Sam LS będzie prezentowany podczas pokazów lotniczych Sun 'n Fun oraz EAA AirVenture.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus

Komentarze

To nasz Tarpan,tyle tylko że brzydszy.