Przejdź do treści
P2010.jpg
Źródło artykułu

Pierwszy lot P2010 firmy Tecnam

Włoska spółka Tecnam poinformowała, iż 12 kwietnia miał miejsce pierwszy lot czteromiejscowego górnopłata P2010. Konstrukcja napędzana jest 180 konnym silnikiem Lycoming IO-360-M1a, który według wstępnych założeń, ma zużywać 30,3 litra paliwa na godzinę lotu, elastycznie korzystając z paliwa typu Avgas lub Mogas.

Samolot zbudowany został z włókna węglowego i elementów metalowych. Producent, który sprzedał już ponad 3000 samolotów (głównie w Europie), w procesie jego rozwoju położył duży nacisk na zapewnienie komfortu podróżowania. Jak również twierdzi, do chwili obecnej model P2010 zamówiło 50 klientów, a sama konstrukcja będzie prezentowana podczas przyszłotygodniowych targów lotnictwa ogólnego AERO 2012 we Friedrichshafen, w Niemczech.

Samolot wykorzystując 75% mocy na wysokości przelotowej prawie 2 km, będzie mógł wykonywać loty o długości 1000 km. Wymagana długość rozbiegu do wysokości 15 m wynosi 380 m, natomiast dobieg z nad 15 m przeszkody 313 m. Pilot testowy opisując swoje wrażenie po locie, mówił, iż samolot wydaje się bezpieczny i przewidywalny we wszystkich badanych zakresach prędkości. Tecnam prowadzi intensywną akcja promocyjną konstrukcji i twierdzi, że pozytywne cechy jej wykończenia sprawiają, że może to być idealny kandydat na maszynę treningową. W 2011 r. cena modelu P2010 została skalkulowana na poziomie 275 tys. dolarów, a jego nabywcy będą mieli wybór wyposażenia kokpitu w analogowe, bądź cyfrowe instrumenty. Samolot ma zostać certyfikowany do listopada 2012 r. i zgodnie z oświadczeniem firmy, jeśli zatwierdzenie nie zostanie uzyskane do 2014 r., to w całości zostaną zwrócone wpłacone depozyty.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony