Pierwsze chińskie samoloty elektryczne trafiły do odbiorców

Chiński samolot elektryczny RX1E

Dwa lekkie samoloty sportowe RX1E, pierwsze z napędem elektrycznym wyprodukowane w Chinach, zostały w zeszłym tygodniu przekazane odbiorcom podczas specjalnej ceremonii w Shenyang. "RX1E oznacza kamień milowy dla naszego lotnictwa ogólnego", powiedział Yang Feng, prezes Shenyang Aerospace University, gdzie opracowana została ta konstrukcja.

"Będziemy prowadzili dalsze badania naukowe i rozwój tej technologii w przyszłości", dodał. Rozpoczęcie produkcji ekologicznego statku powietrznego zostało ogłoszone pod koniec ubiegłego roku, a już teraz oba samoloty zostały dostarczone do firmy General Aviation Liaoning Ruixiang Co., która będzie je wykorzystywała w procesie szkolenia lotniczego.

W kwietniu br., Guiwen Kang z Liaoning General Aviation Academy, powiedział, iż ośrodek ten zamówił 28 egzemplarzy modelu RX1E, które posiadają możliwość wykonywania godzinnych lotów z prędkością przelotową ok. 86 węzłów. Cena samolotu została skalkulowana na poziomie ok. 163 tys. dolarów. Kang dodał, że firma planuje zaprezentować konstrukcję podczas targów lotniczych EAA AirVenture, które w przyszłym miesiącu odbędą się w Oshkosh w stanie Wisconsin. Jednak RX1E nie jest pierwszym elektrycznym samolotem będącym w produkcji, bowiem od 2012 r. spółka Pipistrel produkuje model Taurus Electro G2, a od 2004 r. dostępny jest również Antares 20E firmy Lange Aviation.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus