NTSB bada bezpieczeństwo pokazów lotniczych
2 grudnia, Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) zapowiedziała, iż w najbliższym czasie przeprowadzi działania mające na celu zebranie informacji odnośnie bezpieczeństwa wyścigów powietrznych i pokazów lotniczych. Podczas jednodniowego spotkania zaplanowanego na 10 stycznia 2012 r., Organizacja planuje, aby organizatorzy tych imprez, organizacje lotnicze, grupy branżowe i zarządzający lotniskami zapoznali się z zasadami, procedurami i protokołami bezpieczeństwa.
Rada będzie również zbierała informacje na temat przepisów bezpieczeństwa i nadzoru, które obowiązują przy planowaniu i realizacji tych wydarzeń. We wrześniu br., podczas Reno Air Races zginął pilot oraz 10 widzów, a kilku kolejnych uczestników pokazów zmarło w innych wypadkach na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
W marcu, po awaryjnym lądowaniu zapalił się samolot Waco akrobaty Kyle’a Franklina, w wyniku czego, jego żona Amanda doznała poważnych urazów i zmarła dwa miesiące później. W sierpniu podczas Selfridge Air Show w pobliżu Detroit, wingwalker Todd Green spadł z wysokości ok. 60 m podczas próby przejścia ze skrzydła samolotu na płozy lecącego powyżej śmigłowca, a pilot Bryan Jensen zginął, gdy jego zmodyfikowany Pitts Special rozbił na polu podczas Kansas City Aviation Expo Air Show.
Najbardziej ryzykowne wydają się być jednak zawody Red Bull Air Races, których organizacja została czasowo wstrzymana, ale już podejmowane są wysiłki, aby się odbyły w 2012 r. Podczas ostatniego sezonu wyścigów w 2010 r., odnotowano kilka drobnych incydentów, ale na szczęście piloci nie odnieśli w nich większych obrażeń.
Komentarze