Przejdź do treści
Gerd Berchtold
Źródło artykułu

Nowy prezes Diamond Aircraft

Firma Diamond Aircraft poinformowała, iż po 20 latach, z funkcji prezesa spółki zrezygnował Christian Dries, który równocześnie na swojego następcę wyznaczył Gerda Berchtolda. Dries zachowa prawo własności, zlokalizowanego w Austrii przedsiębiorstwa, a także wpływ na decyzje nowego zarządu.

Departamenty odpowiedzialne za marketing, dystrybucję i finanse samolotów nadal będą podlegały Driesowi, natomiast Berchtold ma przejąć biuro projektowe, produkcję i obsługę klienta. "Berchtold jest bardzo doświadczonym i szanowanym inżynierem lotniczym, a ja potrzebuję następcy, który w 100 procentach zatroszczy się o samoloty", powiedział Dries. Były prezes dodał również, że chociaż firma nadal odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego, to zyski czerpie ze sprzedaży samolotów specjalnego przeznaczenia, takich jak te używane w misjach nadzoru. Obecnie Diamond zatrudnia 1200 pracowników i posiada klientów w 28 krajach. Berchtold, aktywny pilot, wcześniej pracował w koncernie EADS, gdzie pełnił kilka funkcji, rozwijając komercyjne i wojskowe programy statków powietrznych.

"W przeciągu ostatnich kilku lat, Diamond Group znacznie się rozrosła i zdywersyfikowała", powiedział Dries. "Berchtold przyniósł spółce nie tylko bogate doświadczenie lotnicze i wiedzę, ale także pasję do lotnictwa ogólnego. Z jego 100 procentowym zorientowaniem na działalność i obsługę klienta, z pewnością zauważalna będzie lepszą jakość obsługi. Wprowadzone zmiany organizacyjne pozwolą mi przekazać kwestie zarządzania i skupić się na strategii i szczegółowych programach", dodał. W ostatnich latach Diamond certyfikował trzy nowe warianty DA40 i DA42, założył produkującą silniki wysokoprężne spółkę Austro Engines oraz zmodyfikował DA42, którego jedna z wersji stała się bezzałogowym statkiem powietrznym. "Nadal koncentrujemy znaczną część naszych wysiłków na rozwijających się i szybko rosnących rynkach w Chinach i Rosji", powiedział Dries. "Wraz z kurczeniem się tradycyjnych rynków detalicznych, chcemy poświęcać więcej uwagi samolotom, które mają zastosowania na rynku szkoleń lotniczych."


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony