Nowe standardy FAA w kwestii przepisów operowania UAS
Kolejne działania Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) w kwestii przepisów dotyczących operowania bezzałogowych statków powietrznych (UAS) odzwierciedlają zmianę standardów Agencji, które mogą zatrzymać rozwój tego sektora i być sygnałem dla reszty branży lotniczej.
Jednak Gary Church ze Stowarzyszenia Management Associates, który od kilku lat reprezentuje firmy rozwijające bezzałogowe statki powietrzne wierzy, że proponowane regulacje prawne wyznaczą nowe standardy przepisów bezpieczeństwa dla UAS. Dodał, że oczekuje ograniczenia obecnego zakazu komercyjnego wykorzystania małych UAS, jeśli Agencja nadal będzie opóźniała czas opracowania nowych przepisów.
Church wyjaśniał, że zakaz komercyjnego wykorzystania tego typu statków powietrznych jest zakorzeniony w ogólnej polityce, a nie w rozporządzeniach, gdyż nie istnieją jeszcze żadne regulacje dotyczące UAS. Z prawnego punktu widzenia przepisy nie mogą być egzekwowane, a osoby ich nieprzestrzegające nie mogą zostać ukarane. Problem wyszedł na jaw wraz z zakazem wykorzystywania UAS do nagrywania z powietrza prywatnych posesji, ale Church twierdzi, że istnieją tysiące organizacji i firm, włączając w to 18 tys. jednostek policji, chcących wykorzystywać niewielkie bezzałogowe statki powietrzne do swoich celów. FAA miała nadzieję wystosować ogłoszenie o propozycji prawnej (NPRM - Notice of Proposed Rulemaking) do końca stycznia br., ale obecnie zapowiada prezentację nowych przepisów w nieokreślonym terminie wiosną tego roku.
Komentarze