Linie Virgin planują rozpocząć produkcję paliw z odpadów przemysłowych

biofuel.jpg

Prezes Virgin Atlantic, Richard Branson powiedział, iż jego firma inwestuje w technologie, która będą zapewniać niskoemisyjne paliwo do silników odrzutowych z odpadów powstających w przemyśle stalowym. Według wstępnych zapowiedzi, flota Virgin Atlantic ma zacząć wykorzystywać nowe paliwo w ciągu dwóch-trzech lat.

„Ropa naftowa się skończy i ważne jest, żeby znaleźć nowe zrównoważone możliwości dla rynku paliwowego, a także z przemysłu stalowego. Zastosowane rozwiązania pozwolą nam dostarczyć ponad 15 miliardów litrów paliwa lotniczego rocznie, a więc potencjał ten jest bardzo obiecujący”, dodał. „Nowa technologia jest skalowalna, trwała i może być komercyjnie wykorzystywana generując ceny porównywalne do konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych”, tłumaczył.

Technologia opracowana przez LanzaTech będzie wykorzystywała gazy wydzielane w trakcie przemysłowej produkcji stali, które następnie zostaną poddane specjalnym procesom, a na koniec jeszcze  przetworzone  chemicznie. Technologia ta jest obecnie testowana w zakładach w Nowej Zelandii, a do końca tego roku zostanie również uruchomiona w obiekcie zlokalizowanym w Szanghaju. Pierwszy lot demonstracyjny samolotu napędzanego nowym paliwem spodziewany jest w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy, a pierwsza komercyjna operacja ma odbyć się w Chinach w 2014 r.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus