Firma RED zaprezentowała nowy wysokoprężny silnik o mocy 500 KM
Firma Raikhlin Aircraft Engine Developments (RED) opracowała wysokoprężny silnik V-12 dla dużych jednosilnikowych samolotów, konstrukcji dwusilnikowych i wszystkich, które są w stanie wykorzystać 500 KM mocy startowej. Jednostka spala 59 litrów paliwa na godzinę lotu.
Rzecznik firmy wyjaśniał, iż swoistym problemem może być dla niektórych jednak waga silnika, która z całym osprzętem wynosi ponad 360 kg, ale dodał, że firma liczy na to, że "konkurencyjna" cena w wysokości 170 tys. dolarów i ekonomiczne zużycie paliwa uczyni go atrakcyjną ofertą na rynku general aviation. Przedstawiciel powiedział także, iż spodziewa się, że czas pomiędzy przeglądami (TBO) zostanie określony na 2-3 tys. godzin po początkowej wartości 1 tys. godzin nałożonej przez EASA na nowe modele silników.
Jednostka została już pomyślnie przetestowana w samolocie Jak-52. W trakcie rozwoju znajduje się jeszcze jeden silnik, 300 KM V-6, którego powstanie może rozwiać niektóre obawy o upadek paliwa 100LL i los wysokowydajnych silników GA, które są nim zasilane. Prace nad jednostką zostaną zintensyfikowane po wprowadzeniu V-12, który jest rozwijany od trzech lat i teraz firma zapowiada, iż jego prezentacja odbędzie się podczas przyszłorocznych targów lotniczych EAA AirVenture w Oshkosh.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.red-aircraft.com
Komentarze