Firma Goodyear zaprezentowała nowy sterowiec
14 marca, firma Goodyear zaprezentowała nowy model sterowca i poinformowała, iż statek powietrzny będzie szybszy i bardziej efektywny w obsłudze od poprzedników. Nowa konstrukcja, która została zaprojektowana przez firmę ZLT Zeppelin Luftschifftechnik z Niemiec, posiada styl malowania retro oraz sztywną strukturę wewnętrzną.
Statek powietrzny został zbudowany w wielkim hangarze Goodyear w pobliżu Akron, w stanie Ohio. Posiada on długą listę ulepszeń, które obejmują m.in. glass cocpit, system fly-by-wire oraz joysticki sterujące silnikami Lycoming IO-360S. Sterowiec Goodyeara jest także pierwszym statkiem tego typu posiadającym toaletę na pokładzie.
Nowy Zeppelin oferuje zwiększoną wydajność w porównaniu do starszych typów (prędkość przelotowa 40 węzłów w porównaniu do 30 w poprzednich wersjach), co oznacza wzrost o 25%, umożliwiając tym samym konstrukcji uczestnictwo w większej ilości imprez lotniczych. Nowy sterowiec będzie zbazowany w Ohio i będzie wykonywał loty marketingowe równolegle z innymi sterowcami stacjonującymi w Kalifornii i na Florydzie, dopóki i te nie zostaną wycofane i zastąpione nowymi modelami.
Od 1917 r., podczas swojej długiej historii operacyjnej, Goodyear zbudował i eksploatował ponad 300 lżejszych od powietrza statków powietrznych, w tym dwa duże o sztywnej konstrukcji sterowce – U.S.S. Macon i U.S.S. Akron.
Komentarze