Firma Continental zaprezentowała nowy model silnika IO-360
Podczas gdy branża lotnicza wciąż czeka na bezołowiowy zamiennik paliwa 100LL, firma Continental certyfikowała w ostatnim czasie nową wersję sześciocylindrowego silnika IO-360, który będzie mógł pracować również na niskooktanowym paliwie.
Na szczycie Stowarzyszenia AOPA, które miało miejsce w Hartford, w stanie Connecticut, prezes spółki, Rhett Ross powiedział, że nowy silnik będzie montowany w cztero-miejscowym samolocie CT4 niemieckiej firmy Flight Design. Jednostka oznaczona jest jako IO-360-AF i jest dedykowana do pracy na alternatywnych rodzajach paliw, takich jak 94UL. IO-360, który jest używany w Cirrusie SR20, w standardowej wersji posiada moc 210HP, ale dla wariantu AF, Continental zamierza ją zmniejszyć do 180 KM, co będzie możliwe dzięki dokonaniu niewielkich poprawek w systemie wtrysku paliwa.
Do rozwiązania pozostaje jeszcze kwestia zatwierdzenia pracy jednostki na paliwach samochodowych. Jak tłumaczy Ross, każde paliwo samochodowe wykorzystywane w silnikach tego typu będzie musiało być certyfikowane, celem zapewnienia odpowiedniej liczby oktanowej. Dodatkowo akcentuje, iż z punktu widzenia Continentala, problemem jest to, że paliwa samochodowe nie są ściśle kontrolowane i może się zdarzyć, że paliwo kupowane w Niemczech będzie się różnić składem od podobnego sprzedawanego w Brazylii.
Komentarze