Przejdź do treści
General aviation airport
Źródło artykułu

FAA wprowadza kategoryzację portów lotniczych GA

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała raport "General Aviation Airport: A National Asset", który ma pomóc w podejmowaniu decyzji planistycznych i poinformowała, iż wszedł on w drugą fazę prac mającą w większym stopniu określić rolę lotnisk GA. Wcześniejsze analizy doprowadziły do utworzenia czterech nowych kategorii portów lotniczych lotnictwa ogólnego, które zostały podzielone na krajowe, regionalne, lokalne i główne.

Obecnie badaniom poddawane jest ponad 2950 obiektów tego typu i według FAA, prawie 500 z nich nie kwalifikuje się do żadnej z powyższych kategorii. FAA zobowiązała się do zebrania dodatkowych informacji o lotniskach w porozumieniu z ich zarządcami, a także stanowymi departamentami lotniczymi, celem przeprowadzenia dalszej klasyfikacji. Agencja twierdzi, iż pierwsza faza badań "ujawniła wiele funkcji zapewnianych przez lotniska GA", a ich kategoryzacja ma pomóc podjąć "bardziej spójne decyzje planistyczne".

Analiza wskazuje, że oprócz swoich zwykłych funkcji lotniska GA są wykorzystywane także w ramach przewozów medycznych, cargo i korporacyjnych, misji służb mundurowych oraz akcji poszukiwania i ratownictwa. Istniejące kategorie odzwierciedlają dominujące działania na lotniskach i obejmują takie czynniki, jak liczba obsłużonych typów statków powietrznych i pasażerów w danym miejscu oraz typu lotów. 

Regionalne porty lotnicze są określane jako obiekty zapewniające mozliwość łączenia społeczności w poszczególnych stanach i pomiędzy nimi, a także umożliwiające dostęp do krajowego systemu portów lotniczych. Pełny wykaz lotnisk wraz z nowo nadanymi kategoriami dostępny jest tutaj.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony