Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA: Późniejszy termin wprowadzenia opłat za cyfrową nawigację

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zrewidowała swoje plany rozpoczęcia od 1 kwietnia br. pobierania opłat za cyfrową wersję nawigacji lotniczej (np. mapy IFR, VFR, karty podejść), ponieważ, jak wyjaśnia, nie opracowała jeszcze harmonogramu ich wdrożenia.

Kongres USA umożliwił FAA pobieranie opłat za swoje produkty w celu odzyskania kosztów inwestycji związanych z ich produkcją i dystrybucją. Agencja ogłosiła, że opracowuje plan, który ma pozwolić uzyskać z tego tytułu 5 mln dolarów rocznie oraz organizuje szereg spotkań z dostawcami i grupami branżowymi w celu omówienia przedstawionej opcji.

Stowarzyszenie AOPA podkreśliło, iż ściśle współpracuje z dostawcami nawigacji i organizacjami branżowymi, w celu upewnienia się, że każda z propozycji przedstawionych przez Agencję zapewni dostęp do krytycznie ważnych dla pilotów informacji, umożliwiając jednocześnie FAA na wypełnienie narzuconych jej przez Kongres obowiązków.

"FAA weryfikuje obecnie koszty wytworzenia produktów AeroNav, co ma pomóc opracować ostateczną propozycję opłat", poinformował przedstawiciel Agencji. "Agencja nie przedstawiła jeszcze żadnej daty zakończenia projektu, ale o jego postępach będzie na bieżąco informowała wszystkich zainteresowanych", dodał. Heidi Williams, wiceprezes AOPA wyjaśniał, że Organizacja będzie nadal ściśle współpracowała z FAA, aby upewnić się, że piloci będą mieli ciągły dostęp do potrzebnych informacji oraz, że wprowadzenie jakichkolwiek związanych z tym opłat jest uzasadnione.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony