FAA planuje zredukować ilość radiolatarni VOR na terenie USA
W ostatnich dniach Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zaproponowała, iż w ramach strategii modernizacji Krajowego Systemu Przestrzeni Powietrznej (NAS) do 2020 r. zmniejszy liczbę radiolatarni VOR do minimum zapewniającego możliwość operacyjnego wykorzystania sieci tych urządzeń.
Agencja podała, że pozostała w użytku infrastruktura pozwoli samolotom bezpiecznie dolecieć do celu w dowolnym miejscu na terenie kontynentalnych Stanów Zjednoczonych. FAA planuje zwołać grupę roboczą w celu rozważenia, które VOR-y powinny zostać wyłączone. "Każdy obiekt będzie oceniany na podstawie własnego znaczenia dla lotnictwa”, stwierdził przedstawiciel FAA, dodając, iż grupa oceni kryteria operacyjne, bezpieczeństwa oraz ekonomiczne tych urządzeń i będzie prowadziła dyskusję z zainteresowanymi podmiotami branży lotniczej.
Proponowana zmiana infrastruktury nawigacyjnej NAS ma na celu umożliwienie działania opartego na nawigacji, jako części Next Generation Air Transportation System (NExtGen), który będzie funkcjonował w oparciu o GPS oraz WAAS. FAA planuje przejście od definiowania dróg lotniczych i procedur za pomocą radiostacji VOR i innych starszego typu pomocy nawigacyjnych, do korzystania z nawigacja obszarowej (RNAV). Według Agencji, zostanie zachowana zoptymalizowana sieć stacji DME wraz z minimum operacyjnym sieci stacji VOR, co ma zapewnić bezpieczeństwo i nieprzerwaną pracę tych urządzeń dla potrzeb ruchu na dużych i małych wysokościach oraz operacji lotniczych wokół 30 głównych portów lotniczych kraju. FAA przyjmuje uwag na temat zaproponowanych zmian do 7 marca 2012 r.
Komentarze