FAA: Pierwszy oficer musi się legitymować nalotem 1500 godzin
27 lutego, Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż planuje znacząco podnieść wymagania dla pierwszych oficerów, którzy zawodowo wykonują loty z pasażerami bądź ładunkiem cargo na terenie Stanów Zjednoczonych.
Proponowane zasady, które są zgodne z ustawą uchwaloną w 2010 r., zakładają, że piloci wykonujący czynności pierwszego oficera w ramach przepisów zawartych w Part 121, będą się musieli legitymować nalotem co najmniej 1500 godzin. Obecnie muszą oni posiadać jedynie uprawnienia CPL(A) i nalot 250 godzin. Zgodnie z nowymi zasadami, pierwszy oficer musi wylatać co najmniej 1000 godzin lotu u danego przewoźnika, zanim będzie mógł zostać dowódcą załogi. Dodatkowo, w przypadku przeszkolenia na typ lub samoloty wielosilnikowe musi on odbyć 50 godzin lotu na samolotach wielosilnikowych i przejść nowy program ATPL FAA, który będzie obejmował zarówno zajęcia teoretyczne, jak również na symulatorze.
Zmiana przepisów ma zagwarantować, że piloci będą posiadali odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w trudnych warunkach lotu i załodze wieloosobowej. "Zaprezentowana propozycja odzwierciedla nasze zaangażowanie na rzecz bezpieczeństwa, powiedział Sekretarz Transportu", Ray LaHood. "Nowe regulacje sprawią, że nasi piloci będą należeli do najbardziej wykwalifikowanych i najlepiej wyszkolonych na świecie", dodał. Zgodnie z propozycją FAA, piloci z doświadczeniem 750 godzin na samolotach wojskowych mogą otrzymać licencję ATPL, ale z ograniczonymi uprawnieniami i będą mogli pełnić funkcję jedynie pierwszego oficera. Po oficjalnej publikacji przepisów, środowisko lotnicze będzie miało 60 dni na zgłoszenie swoich uwag. Ustawa z 2010 r. została uchwalona w odpowiedzi na katastrofę samolotu Colgan Air, w wyniku której w 2009 r. zginęło 50 osób.
Komentarze