Przejdź do treści
FlightAware
Źródło artykułu

FAA określa zasady blokowania danych wykorzystywanych do śledzenia samolotów

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała w tym tygodniu "ostateczne zasady" dla właścicieli i operatorów statków powietrznych dotyczące procedur ograniczenia rozpowszechniania widoku ich samolotów operujących w danym momencie i traktowania tych informacji jako danych branżowych. Mogą one być wykorzystane po to, by pokazać tor statku powietrznego w czasie rzeczywistym (online) na stronach internetowych takich jak np. FlightAware.

Narodowe Stowarzyszenie Biznesu Lotniczego (NBAA) zgłosiło zastrzeżenia do praktyki udostępniania danych, powołując się na obawy związane z bezpieczeństwem i konkurencją. FAA i branża lotnicza wypracowały wspólne stanowisko w kwestii tego, jak informacje te mogą być traktowane i wykorzystywane. Zdaniem FAA w celu uzyskania zgody na blokowanie danych właściciele samolotów muszą udokumentować swój "interes bezpieczeństwa". Wersja ostateczna porozumienia upraszcza jednak cały proces, ponieważ zgodnie z nowymi przepisami wystarczającym dokumentem będzie pisemny wniosek zawierający dane, do których dostęp ma być ograniczony.

Ogłoszone przez FAA zasady precyzują dokładnie informacje, które muszą być zawarte we wniosku, jak np. numer rejestracyjny statku powietrznego lub cokolwiek innego, co umożliwiłoby jego identyfikację. Dan Hubbard, rzecznik NBAA w rozmowie z AVweb stwierdził, że polityka taka jest zgodna z przepisami uchwalonymi w Kongresie prawie dwa lata temu. "NBAA od dawna ujawniało swoje realne obawy związane z takim śledzeniem w odniesieniu do konkurencyjności, bezpieczeństwa korporacyjnego i prywatności. Dotyczy to danych, do których nie powinien mieć dostępu nikt poza właścicielami samolotów”, powiedział Hubbard. Dodał też, że „stowarzyszenie jest zadowolone z polityki i ostatecznego stanowiska FAA w tej sprawie.”

NBAA poprosiło również FAA o zgodę na stworzenie zbiorowego wniosku wszystkich przewoźników chcących blokować dostęp do swoich danych i przedstawienie go FAA, ale prośba ta została odrzucona.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony