FAA: Nowe przepisy dotyczące czasu wypoczynku pilotów
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opracowała przepisy, które zapewnią pilotom 10-godzinny minimalny okres wypoczynku przed rozpoczęciem czynności lotniczych z minimalnym czasem ośmiu godzin nieprzerwanego snu. Przedstawione regulacje nie obejmują jednak przewoźników cargo.
Steve Chase, prezes Stowarzyszenia Pilotów Southwest Airlines powiedział: „Mamy nadzieję, że ustawodawca ponownie rozpatrzy kwestię linii lotniczych cargo i dopełni oryginalnych zamierzeń ustanowienia „jednego poziomu bezpieczeństwa dla wszystkich”. Podobne obiekcje wyraziła również Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Fakt, że ostateczne przepisy nie wejdą natychmiast w życie spowodował natomiast krytykę ze strony niektórych środowisk lotniczych.
Komercyjni przewoźnicy na dostosowanie swoich zasad planowania grafików pilotów do nowych regulacji, będą mieli dwuletni okres przejściowy. Według nowych zasad pilot będzie musiał określić jego wcześniejszą zdatność do wykonania zaplanowanych lotów i jeżeli zgłosi, iż przed lotem nie jest odpowiednio wypoczęty, to będzie musiał zostać natychmiast zastąpiony przez innego. Wprowadzenie tych przepisów zostało częściowo zainspirowane przez katastrofę samolotu Bombardier Dash Q400 linii Colgan Air, w wyniku której zginęło 50 osób.
Nowe przepisy zostają wprowadzane ok. cztery lata po tym wypadku, ale niektóre rodziny osób poszkodowanych w katastrofie twierdzą, iż zajęło to zbyt dużo czasu. NTSB oświadczyła, że przepisy choć nie są idealne, to zasadniczo są ogromnym postępem w stosunku do tych, które zastępują. Rada zwróciła również uwagę, że zmęczony pilot pozostaje zmęczonym pilotem, bez względu na to czy przewożeni są pasażerowie czy ładunek cargo i zmęczenie to ma szczególne znaczenie dla załóg przekraczających strefy czasowe.
Komentarze