Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA nakłada wymóg inspekcji przedlotowych 787

Amerykański Nadzór Lotniczy (FAA) wydał dyrektywę zdatności do lotu, ze skutkiem natychmiastowym, chcąc zapobiec awarii kluczowego komponentu znajdującego się w serii GEnx silników, po tym jak jeden z nich popsuł się w samolocie B787 Dreamliner podczas testów naziemnych. Usterka została opanowana. Ustalono, że źródłem usterki był pęknięty wał wentylatora silnika. Mniej niż miesiąc później, w sierpniu, badanie ultradźwiękowe wykryło, że ta sama część innego silnika 787 jest pęknięta. FAA rozstrzygnęła, że pęknięcia mogą istnieć lub rozwijać się w wale wentylatora w innych silnikach o takiej samej konstrukcji. Nowa dyrektywa, opublikowana w piątek, zastępuje wcześniejszy Biuletyn Serwisowy (SB) i narzuca wymóg kontroli przed dalszym lotem, ale nie rozwiązuje problemu. Spodziewane są dalsze działania w tej kwestii.

SB wymaga wstępnej kontroli "w ciągu 30 dni" od daty publikacji, a nowa dyrektywa wymaga obecnie inspekcji wału wentylatora przed lotem. Przyczyna pęknięć jest jeszcze nieokreślona, ale według FAA to "prawdopodobnie powodowane czynnikami środowiska pękanie; rodzaj pękania korozyjnego zależnego od czasu". Agencja narzuca wymóg regularnych inspekcji w odstępie nie dłuższym niż 90 dni. Obecna dyrektywa została uchwalona jako ostateczny przepis i FAA prosi o komentarze do 22 października. Nadesłane uwagi mogą mieć wpływ na ostateczny kształt dyrektywy. Pełny tekst dyrektywy dostępny jest na stronie: www.gpo.gov

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony