Przejdź do treści
genx2b
Źródło artykułu

FAA nakłada wymóg inspekcji przedlotowych 787

Amerykański Nadzór Lotniczy (FAA) wydał dyrektywę zdatności do lotu, ze skutkiem natychmiastowym, chcąc zapobiec awarii kluczowego komponentu znajdującego się w serii GEnx silników, po tym jak jeden z nich popsuł się w samolocie B787 Dreamliner podczas testów naziemnych. Usterka została opanowana. Ustalono, że źródłem usterki był pęknięty wał wentylatora silnika. Mniej niż miesiąc później, w sierpniu, badanie ultradźwiękowe wykryło, że ta sama część innego silnika 787 jest pęknięta. FAA rozstrzygnęła, że pęknięcia mogą istnieć lub rozwijać się w wale wentylatora w innych silnikach o takiej samej konstrukcji. Nowa dyrektywa, opublikowana w piątek, zastępuje wcześniejszy Biuletyn Serwisowy (SB) i narzuca wymóg kontroli przed dalszym lotem, ale nie rozwiązuje problemu. Spodziewane są dalsze działania w tej kwestii.

SB wymaga wstępnej kontroli "w ciągu 30 dni" od daty publikacji, a nowa dyrektywa wymaga obecnie inspekcji wału wentylatora przed lotem. Przyczyna pęknięć jest jeszcze nieokreślona, ale według FAA to "prawdopodobnie powodowane czynnikami środowiska pękanie; rodzaj pękania korozyjnego zależnego od czasu". Agencja narzuca wymóg regularnych inspekcji w odstępie nie dłuższym niż 90 dni. Obecna dyrektywa została uchwalona jako ostateczny przepis i FAA prosi o komentarze do 22 października. Nadesłane uwagi mogą mieć wpływ na ostateczny kształt dyrektywy. Pełny tekst dyrektywy dostępny jest na stronie: www.gpo.gov

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony