Przejdź do treści
Runway inscursion
Źródło artykułu

Wtargnięcia na drogi startowe problemem dla FAA

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zrealizowała tylko 10 z 22 inicjatyw, które zaproponowała w 2015 r., aby rozwiązać problem wtargnięć na pas startowy, wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym tygodniu przez federalny urząd inspektora generalnego USA. W dokumencie stwierdzono, że w latach 2011-2017 FAA odnotowała 83-procentowy wzrost liczby incydentów, w tym poważnych, gdy dwa statki powietrzne zbliżały się do siebie na odległość zaledwie kilku stóp.

Badacze stwierdzili, że Agencja osiągnęła cele związane z edukacją pilotów na temat oznakowań i innych pomocy wizualnych na obiektach zwiększonego ryzyka oraz aktualizacją listy właściwych zachowań pilotów na płytach lotnisk i obszarach ruchu. Jednak inne inicjatywy utknęły w martwym punkcie, głównie z powodu braku funduszy i powolnego wdrażania nowych technologii.

Inicjatywy, które są niekompletne, obejmują wysiłki mające na celu złagodzenie problemów związanych ze zmęczeniem kontrolerów i pilotów oraz testowanie nowych technologii NextGen w celu przekazywania instrukcji dotyczących kołowania, takich jak DataComm. Autorzy opracowania wydali trzy zalecenia dla FAA, aby ta zrewidowała swój plan na 2015 r. i poprawiła bezpieczeństwo na drogach startowych. Agencja zgodziła się ze wszystkimi trzema zaleceniami oraz zdefiniowała wtargnięcie na drogę startową jako incydent obejmujący znalezienie się tam nieuprawnionych do tego statków powietrznych, pojazdów lub osób.

Pełny raport dotyczący tej kwestii dostępny jest tutaj (LINK)
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony