Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA dokona przeglądu przepisów dotyczących starzejących się samolotów

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), poinformowała, iż dokona przeglądu przepisów dotyczących starzejących się samolotów i kwestii zmęczenia materiału, po tym, jak 1 kwietnia w 15 letnim B733 linii Southwest Airline doszło do dekompresji, która spowodowana była pęknięciem kadłuba na długości ok. półtora metra.

W listopadzie ubiegłego roku, Agencja wydała przepis, który miał pomóc uniknąć "rozległych szkód zmęczeniowych" i zgodnie z którym producenci mieli pięć lat na zaplanowanie kontroli, a linie lotnicze sześć lat na realizację tych planów. Obecnie FAA twierdzi, że inspekcje dotyczące zmęczenia materiału muszą przybrać bardziej agresywny harmonogram. 4 kwietnia, Agencja zleciła kontrole modelu B737 z pierwszych lat produkcji, a dzień później wydała na ten temat specjalną dyrektywę zdatności do lotu.

Przegląd może skutkować nowymi wytycznymi. Odrzutowiec należący do linii Southwest wylatał 39781 cykli, czyli prawie 20000 mniej niż przewidywany limit, a w Ameryce Północnej nadal są użytkowane jeszcze starsze maszyny.

Według grupy badawczej Ascend, w Ameryce Północnej lata więcej statków powietrznych, które mają co najmniej 20 lat, niż w jakimkolwiek innym regionie na świecie. Boeing poinformował, że grupa bierze pod uwagę 175 samolotów B737, w tym 90 użytkowanych przez linie Southwest. Uwaga koncentruje się obecnie na samolotach B737 Classic wybudowanych od 1993 do 1999 r. Operatorzy, którzy podczas kontroli wykryją pęknięcia, będą musieli podjąć współpracę z producentem, w celu określenia zakresu naprawy, która może obejmować wycinanie uszkodzonego elementu i wymianę części kadłuba.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony