Przejdź do treści
Źródło artykułu

EAA AirVenture: Nowy spadochronowy system ratunkowy firmy Aerospace BRS

Larry Williams, dyrektor generalny firmy Aerospace BRS, powiedział na targach lotniczych EAA AirVenture, że obecnie spółka prowadzi prace nad spadochronowym systemem bezpieczeństwa (BRS) dla czteromiejscowego Flight Design C4. Jak zapowiedział, ma to być pierwsze tego typu urządzenie wyposażone w elektroniczny układ zapłonowy.

„Jego zaletą będzie łatwość obsługi i niezawodność”, powiedział. System może być również wyposażony w auto aktywację, która może się przydać w momencie, gdy pilot nie byłby w stanie sam uruchomić urządzenia. Obecnie firma pracuje nad projektami badawczymi, które mają na celu opracowanie podobnych systemów dla bezzałogowych statków powietrznych. Według wstępnych ocen, technologie te będą mogły zostać w przyszłości wykorzystane w maszynach segmentu general aviation. Dodatkowo, Aerospace BRS współpracuje z Kestrel Aircraft i rozwija intensywnie projekt spadochronu ratunkowego dla większych maszyn turbośmigłowych. „Wielkość i szybkość to duże wyzwanie, ale można to zrobić”, powiedział Williams.

Poproszony o więcej szczegółów na temat elektronicznego systemu zapłonu, Williams powiedział, że obecny uchwyt aktywujący ładunek wyrzucający spadochron zostanie zastąpiony przyciskiem, który wyśle sygnał elektryczny inicjujący tę sekwencję. Zapasowe źródło zasilania zapewni, że system zadziała, nawet kiedy przestanie działać instalacja elektryczna. Jednak przedmiotem rozważań jest jeszcze dokładne umiejscowienie przycisku, co ma wyeliminować możliwość jego przypadkowego aktywowania. Williams dodał, że w ostatnich latach, pomimo spowolnienia gospodarczego, jego firma rozwijała się dosyć szybko, a główną tego zasługą był kontrakt na dostarczenie tysięcy spadochronów dla wojska.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony