Dodatkowe przeglądy starszych modeli samolotów Cessna
Firma Cessna wyszła z inicjatywą, aby przeszkolić właścicieli i użytkowników 145 tys. samolotów, które zostały zbudowane w latach 1946 - 1986, odnośnie nowych wymaganych kontroli tych konstrukcji. W grudniu br. dodatkowe procedury zostaną dodane do instrukcji serwisowych statków powietrznych serii 100, a w kwietniu przyszłego roku serii 200.
Dodatkowe kontrole zostały ustanowione przede wszystkim dla obszarów, w których może dojść do korozji i zmęczenia materiału. "Nowe wymogi w zakresie kontroli są bardzo proste i opierają się na oględzinach, których dosyć szybko może dokonać wykwalifikowany mechanik podczas corocznego przeglądu", powiedział Beth Gamble, główny inżynier Cessny ds. struktury płatowca.
"Korozja i zmęczenie materiału są nieuniknione, ale dzięki wczesnemu ich wykryciu i właściwemu serwisowaniu, negatywne efekty mogą zostać zminimalizowane", tłumaczył. Cessna opublikowała specjalną prezentację i krótki film (w załączeniu), które mają dostarczyć właścicielom więcej informacji na temat całego procesu. Dodatkowo firma informuje, iż starsze samoloty typu Cessna mogą szybko zyskać popularność, jeśli zostanie uwzględniony wniosek Stowarzyszeń AOPA i EAA. Grupy planują zwrócić się do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), aby ta umożliwiła pilotom latanie na wielu starszych typach samolotów bez wymogu posiadania 3-ciej klasy medycznej. Warunkiem jest jednak, aby konstrukcje te posiadały stałe podwozie i moc silnika do 180 KM.
Komentarze