Przejdź do treści
Źródło artykułu

Badania środowiska pracy pilotów wykonujących loty w załodze jednoosobowej

Komisja Europejska finansuje badania 35 lotniczych i rządowych grup, których współpraca ma na celu dogłębną analizę operacji wykonywanych na samolotach w załodze jednoosobowej. Budżet programu Advanced Cocpit for Reduction of Stress and Workload (ACROSS) został ustanowiony w wysokości 40 mln dolarów i ma zostać przeznaczony na rozwój cyfrowego drugiego pilota. Według wstępnych założeń, rozwijana technologia ma być znaczącą pomocą dla pilotów i ma pozwolić im zwiększyć bezpieczeństwo wykonywanych operacji lotniczych.

Projekt jest koordynowany przez firmę Thales Avionics.W projekcie biorą udział również koncerny Airbus i Boeing. Początkowo zaawansowane systemy elektroniczne będą miały na celu umożliwienie okresowego odpoczynku pilota lub przejęcie kontroli nad samolotem w przypadku jego niedyspozycji, ale istnieją wątpliwości gdzie są tego granice. Matthwe Stibbe, współpracownik portalu Forbes uznał, że inicjatywa ta może prowadzić do stworzenia lepszych narzędzi bezpieczeństwa dla samolotów komercyjnych, ale z pewnością obecnie społeczeństwo nie jest gotowe do latania z jednym pilotem w kokpicie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony