Automat ciągu dla Pilatusa PC-12 wkrótce dostępny
Po udanej prezentacji prototypu w 2015 roku, firma Innovation Solutions and Support (IS&S) ogłosiła, że wykonała kolejny krok, który przybliży montaż automatu ciągu w Pilatusie PC-12.
FAA przyznała uzupełniający certyfikat typu dla zintegrowanej kabiny PC-12 a nowy pakiet awioniki jest kompatybilny z automatem ciągu IS&S. Jeśli automat PT6 dostanie zielone światło od FAA, będzie pierwszym na świecie tego typu urządzeniem zainstalowanym w samolocie o napędzie turbinowym.
Innovation Solutions and Support (IS&S) produkuje zaawansowaną awionikę od końca lat ’80. Wyposażenie firmy znajduje się m.in.na pokładach m.in. C-130, Boeingów 757/767 czy MD-90.
W ciągu 19 lat, od kiedy PC-12 jest produkowany, zdobył solidną reputację jako jeden z najbezpieczniejszych samolotów biznesowych na rynku. Ostatnia analiza bezpieczeństwa niezależnej firmy Robert E. Breiling Associates, Inc potwierdziła, że wskaźnik wypadków floty PC-12 zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie jest o połowę mniejszy nić dwusilnikowych samolotów turbośmigłowych.
Komentarze