Przejdź do treści
Profil lotu Cessny 340A, fot. youtube
Źródło artykułu

Korespondencja audio ATC z pilotem Cessny, która rozbiła się w San Diego

11 października 2021 r., o godz. 12:14 czasu lokalnego około 4 km na północny-wschód od lotniska Gillespie Field (SEE/KSEE) w San Diego/El Cajon w Kalifornii rozbiła się Cessna 340A (znaki rejestracyjne N7022G). Samolot spadł na budynki mieszkalne, w wyniku czego zginął pilot i kierowca busa UPS. Po kilku dniach, w internecie zostało upublicznione nagranie rozmów pilota z kontrolą ruchu lotniczego (link na spodzie artykułu).

Według Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) pilot samolotu planował wylądować na lotnisku Montgomery-Gibbs Executive w San Diego. Chwilę wcześniej, gdy znajdował się na prostej od pasa, kontroler ruchu lotniczego zaalarmował lotnika, że samolot jest za nisko. "Low altitude alert, climb immediately, climb the airplane” mówił kontroler do pilota w nagraniu, które pojawiło się w sieci.

Kontroler wielokrotnie wzywał do wzniesienia się na wysokość 5 tys. stóp, a potem ostrzegał „ You appear to be descending again, sir." Świadek zdarzenia nagrał, jak samolot spadał, po czym nastąpiło uderzenie i wybuch płomieni. Okoliczności zdarzenia wyjaśniają śledczy NTSB.



Korespondencja pomiędzy ATC, a pilotem:

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony