FL Technics Jets obsłużyło pierwszego Hawkera 700B
Spółka FL Technics Jets, dostawca usług liniowej i hangarowej obsługi technicznej dla małych odrzutowców, rozpoczął obsługę pierwszego klienta - maszyny Hawker 700B, należącej do Costair Ltd, kazachskiej firmy czarterującej samoloty dla VIP-ów. Wszystkie prace będą wykonywane w hangarach FL Technics w bazie w Wilnie i potrwają nie dłużej niż dwa tygodnie.
Po otrzymaniu niespełna dwa miesiące temu certyfikatu EASA Part-145, umożliwiającego świadczenie usługi liniowej i hangarowej obsługi technicznej dla maszyn typu Hawker Beechcraft 700/750/800/800XP/850XP/900XP, spółka jest już gotowa do wykonywania pierwszych przeglądów A,B i E w samolotach tego typu. Ponadto firma została już wynajęta do wykonania przeglądów trzech prywatnych maszyn do końca bieżącego roku.
- Jesteśmy bardzo dumni z niedawno otrzymanego certyfikatu Part-145 i jesteśmy w pełni przygotowani do obsługi pierwszych klientów. FL Technics Jets rozwija swój potencjał i rozpoczyna świadczenie usług liniowej i hangarowej obsługi technicznej dla samolotów typu Hawker. Jakość usług gwarantuje nasz wysoko wykwalifikowany personel oraz najnowocześniejsze zaplecze techniczne - mówi Darius Saluga, dyrektor zarządzający FL Technics Jets.
Saluga podkreśla, że chociaż na globalnym rynku małych odrzutowców jest zarejestrowanych ponad 15 tys. maszyn, to Hawkerów 700 jest tylko 275. - Eksperci lotniczy szacują, że do 2030 r. flota małych odrzutowców podwoi się i osiągnie liczebność prawie 31 tys. szt. Tylko w Rosji i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw liczebność flot zwiększy się czterokrotnie (do 1,7 tys. szt.). Należy się spodziewać, że w ciągu najbliższych dziewięciu lat do służby wejdzie ponad 500 nowych maszyn - zauważa D.Saluga.
Mając na uwadze te prognozy, spółka FL Technics Jets chce stać się jednym z największych dostawców usług liniowej i hangarowej obsługi technicznej w Europie Wschodniej. W tym celu firma przygotowuje się do uruchomienia obsługi maszyn typu Bombardier Challenger 800/850 i Bombardier CRJ 100/200/440/500.
Komentarze