Przejdź do treści
Źródło artykułu

Poważny incydent A319 Germanwings - raport końcowy BDU

Niemieckie Biuro ds. Badania Wypadków Lotniczych (BDU) opublikowało raport końcowy ze zdarzenia lotniczego z 19 grudnia 2010 r., kiedy w kokpicie A319 należącego do linii Germanwings pojawiły się trujące opary. Nierozpoznana substancja ograniczyła możliwość wykonywania czynności lotniczych przez obu pilotów i niemal pozbawiła ich przytomności. Na pokładzie samolotu, który leciał z Wiednia do Kolonii, znajdowało się 149 osób.

Kapitanowi udało się szczęśliwie wykonać manualne lądowanie, natomiast pierwszy pilot był w na tyle słabej kondycji, że po lądowaniu musiał zostać natychmiast zabrany do szpitala. BFU w raporcie stwierdziło, że zdarzenie doprowadziło u obu pilotów do zaburzeń zdrowotnych połączonych ze znacznym ograniczeniem zdolności do wykonywania czynności lotniczych. Występujące u lotników objawy były spowodowane przez intensywny zapach w okolicy kokpitu, którego pochodzenia i sposobu rozprzestrzeniania nie udało się ustalić.

Komisja poinformowała, że kapitan (35 lat, licencja ATPL, nalot 8535 h, w tym 7864 na A319) wrócił do zdrowia i był zdolny do latania po 4 dniach, natomiast pierwszy oficer (26 lat, licencja CPL, nalot 720h, w tym 472h na A319) potrzebował aż 6 miesięcy, aby odzyskać zdolność do wykonywania czynności lotniczych.

Więcej szczegółów dotyczących tego zdarzenia dostępnych jest tutaj

Końcowy raport BFU znajduje się tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony