Przejdź do treści
B763 należący do linii Qantas
Źródło artykułu

Pasażerowie ranni w wyniku silnych turbulencji

8 listopada, B763 linii należący do linii Qantas (znaki rejestracyjne VH-OGU) wykonujący lot QF- 460 z Melbourne do Sydney, znajdował się o 09.20 UTC na wysokości 3 tys. stóp na podejściu do pasa 34L lotniska w Sydney, kiedy napotkał silne turbulencje powodujące, iż piloci zdecydowali się przerwać lądowanie i wykonać procedurę go around.

Samolot wzniósł się na wysokość 8 tys. stóp i skierował na lotnisko zapasowe w Newcastle, gdzie bezpiecznie wylądował po ok. 80 min. Po lądowaniu do szpitala zostało zabranych dwóch pasażerów, których obrażenia spowodowały luźne przedmioty przemieszczające się w kabinie podczas turbulencji. Wcześniej piloci QF-582 zgłosili wieży silne porywy wiatru zmieniającego kierunek z północnego na wschodni, a następnie na zachodni.

Drugi samolot tego samego przewoźnika, Airbus A332 (znaki rejestracyjne VH- EBP) lecący z Perth (nr lotu QF-582) znajdował się ok 5 min. po rejsie QF-460 na wysokości poniżej 1 tys. stóp MSL na końcowym podejściu do pasa startowego 34L, kiedy jego załoga również zdecydowała się skierować na lotnisko zapasowe w Newcastle.

Pasażerowie QF-460 zeznawali po locie, że siła turbulencji powodowała, iż podczas końcowego podejścia po kabinie w niekontrolowany sposób przemieszczały się telefony komórkowe, laptopy i bagaż podręczny, a pasażerowie wykorzystali dużo toreb chorobowych.

Według lotniskowej wieży, wiatr przyziemny wiał z kierunku 020 stopni z siłą 22 węzłów, a crosswind miał siłę 16 węzłów. Natomiast na wysokości 500 stóp wiatr wiał z siłą 40 węzłów z kierunku 040, ale w czasie podejścia QF-582 zmienił kierunek na 250 stopni i siłę 23 węzłów. W tym samym czasie kierunek aktywnego pasa startowego był zmieniany z 34 na 16.

Qantas potwierdził, że z powodu turbulencji zostało hospitalizowanych dwóch pasażerów rejsu QF- 460. Zdarzenie jest obecnie badane przez Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB).

Metars:
YSSY 081300Z 02007KT CAVOK 22/18 Q1008 FM1400 33008KT 9999 FEW040 BKN120
YSSY 081230Z 03005KT CAVOK 22/18 Q1008 RMK 2SC080 5AC120 FM1400 33008KT 9999 FEW040 BKN120
YSSY 081200Z 09005KT 9999 FEW040 SCT060 BKN120 22/18 Q1009 FM1400 33008KT 9999 -SHRA FEW040 BKN120
YSSY 081130Z 19006KT 9999 -SHRA FEW040 SCT060 BKN100 22/18 Q1009 NOSIG
YSSY 081100Z 18014KT 9999 VCSH FEW040 SCT080 BKN110 22/17 Q1009 NOSIG
YSSY 081030Z 19015KT 9999 -SHRA FEW040 SCT080 BKN110 22/17 Q1009 NOSIG
YSSY 081000Z 21018KT 9999 -DZ FEW040 SCT070 BKN110 23/16 Q1008 FM1100 22012KT 9999 -SHRA FEW040 SCT120
YSSY 080930Z 22020G30KT 9999 VCSH SCT040 BKN250 24/16 Q1007 FM0945 22012KT 9999 -SHRA FEW040 SCT120 FM1200 33010KT 9999 -SHRA FEW040 BKN120 FM0930 MOD TURB BLW 5000FT TILL 1000
YSSY 080923Z 03019KT 9999 VCSH SCT040 BKN250 25/16 Q1005 FM0930 22012KT 9999 -SHRA FEW040 SCT120 FM1200 33010KT 9999 -SHRA FEW040 BKN120 FM0923 MOD TURB BLW 500
YSSY 080900Z 03022KT 9999 SCT040 BKN250 25/16 Q1003 RMK HZ.SHOWERS TO SW. FM0930 22012KT 9999 -SHRA FEW040 SCT120 FM1130 33010KT 9999 -SHRA FEW040 BKN120 FM0900 MOD TURB BLW 5000FT TILL 1000
YSSY 080830Z 03025G35KT 9999 SCT040 BKN250 25/16 Q1003 FM1000 01012KT 9999 -SHRA FEW040 SCT120 FM0830 MOD TURB BLW 5000FT TILL 1000
YSSY 080800Z 04025G35KT CAVOK 26/15 Q1003 RMK FU/HZ FM0900 03020KT CAVOK FM0800 MOD TURB BLW 5000FT TILL 0900
YSSY 080730Z 04028G38KT CAVOK 25/15 Q1003 RMK FU/HZ FM0830 03020KT CAVOK FM0730 MOD TURB BLW 5000FT TILL 0830
YSSY 080700Z 03026G36KT CAVOK 26/15 Q1003 RMK FU/HZ FM0800 03020KT CAVOK
YSSY 080630Z 04023G33KT CAVOK 25/14 Q1003 RMK FU/HZ FM0730 03020KT CAVOK
YSSY 080600Z 04024G34KT CAVOK 25/15 Q1004 RMK FU/HZ NOSIG

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony