B763 Atlas Air rozbił się w pobliżu Houston

Miejsce katastrofy B763 Atlas Air, fot. avherald.com

23 lutego, B763 należący do Atlas Air (znaki rejestracyjne N1217A) rozbił się podczas podejścia do lądowania na lotnisku w Houston. Samolot wykonywał rejs cargo 5Y-3591 z Miami z 3 członkami załogi na pokładzie. Nikt nie przeżył wypadku.

Podczas podejścia załoga prowadziła rutynową korespondencję z ATC, gdy kontakt radiowo-radarowy z samolotem został utracony około ok. 18.40 UTC, 30 NM na południowy wschód od międzynarodowego portu lotniczego w Houston.

Kilka innych samolotów zmierzających do Houston zostało poproszone o informację czy widzą gdzieś B763 Atlas Air (na ziemi), ale uzyskano same negatywne odpowiedzi. Szczątki samolotu zostały odnalezione w pobliżu pozycji N29.7636 W94.7145 na wodach zatoki Trinity ok. 3 km na północny zachód od Anahuac's Bayside Community Hospital.


Na miejscu zdarzenia pracują przedstawiciele Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). W pierwszym oświadczeniu, śledczy poinformowali, że statek powietrzny znajdował się na standardowej ścieżce podejścia na wysokości 6,3 tys. stóp gdy nastąpiło bardzo szybkie zniżanie i jednocześnie został utracony kontakt radarowy i radiowy z załogą.


Metary:
KIAH 232053Z 31010KT 10SM FEW045 BKN210 OVC250 22/08 A2989 RMK AO2 SLP121 T02220083 57010 =
KIAH 231953Z 31011KT 10SM SCT039 BKN090 BKN250 23/13 A2990 RMK AO2 SLP123 T02330128 =
KIAH 231853Z 32011G19KT 10SM SCT035 BKN080 BKN250 21/12 A2991 RMK AO2 SLP129 T02110117 =
KIAH 231802Z 32015G24KT 10SM FEW035 SCT060 BKN080 BKN250 22/12 A2992 RMK AO2 T02220117 =

KIAH 231753Z 32014G19KT 9SM FEW020 SCT033 BKN060 21/12 A2992 RMK AO2 PK WND 33029/1701 WSHFT 1653 RAB01E13 SLP131 P0000 60000 T02110122 10261 20189 53015 =
KIAH 231745Z 32009KT 9SM FEW020 SCT033 BKN060 20/12 A2992 RMK AO2 PK WND 33029/1701 WSHFT 1653 RAB01E13 P0000 T02000117 =
KIAH 231713Z 32018G24KT 8SM BR SCT016 BKN020 BKN029 19/12 A2991 RMK AO2 PK WND 33029/1701 WSHFT 1653 RAB01E13 VCSH SE-S P0000 T01940122 =
KIAH 231653Z 27010G15KT 5SM BR SCT015 BKN018 BKN029 24/22 A2988 RMK AO2 SLP119 VCSH S-SW T02440217 =
KIAH 231615Z 24007KT 5SM BR SCT015 BKN019 OVC028 24/22 A2989 RMK AO2 T02440217 =
KIAH 231553Z 19008KT 6SM BR BKN013 BKN019 BKN035 25/22 A2988 RMK AO2 SLP118 T02500222 =
KIAH 231509Z 20008KT 5SM BR BKN012 BKN018 BKN055 24/22 A2988 RMK AO2 T02390222 =
KIAH 231453Z VRB05KT 5SM BR SCT011 BKN017 BKN055 23/22 A2988 RMK AO2 SLP117 60000 T02330222 53018 =
KIAH 231433Z 17009KT 5SM BR SCT010 BKN016 BKN055 23/22 A2987 RMK AO2 T02330222 =
KIAH 231353Z 19007KT 5SM BR BKN009 BKN014 BKN055 23/22 A2985 RMK AO2 SLP107 T02330222 =

Wizualizacja lotu na Fligtaware.com (LINK)

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

Źródło: avherald
comments powered by Disqus