B752 DHL lądował w Lipsku z otwartymi drzwiami cargo
13 lutego 2021 r., B752 należący do linii DHL (znaki rejestracyjne G-DHKZ) wykonywał lot cargo QY-126 z Lipska do Frankfurtu nad Menem (Niemcy). Samolot wystartował z pasa startowego 26L, ale chwilę później załoga zatrzymała wznoszenie na wysokości ok 5300 stóp MSL ze względu na całkowite otwarcie przednich drzwi ładunkowych.
W wyniku tego zdarzenia, od płatowca odpadło kilka elementów, które odnaleziono na ziemi wokół elektrowni węglowej Schkopau, położonej około 10 mil na zachód od lotniska w Lipsku. Samolot natychmiast zawrócił i o 04.47 UTC, 15 min po odlocie wylądował na pasie 08R w kierunku przeciwnym do odlotu. Po przyziemieniu zatrzymał się na pasie ok 1500 metrów od jego krawędzi, gdzie pozostawał przez około 40 minut, po czym został przeholowany na płytę postojową.
Statek powietrzny doznał uszkodzeń i wciąż znajduje się na ziemi. Niemieckie Federalne Biuro Badania Wypadków Lotniczych (BFU) potwierdziło, że drzwi cargo najwyraźniej otworzyły się w czasie lotu i wysłało śledczych na miejsce zdarzenia. BFU poinformowało, że nikt nie został ranny i żaden ładunek nie wypadł z samolotu. Zostało wszczęte śledztwo mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia.
Metary:
EDDP 130620Z VRB02KT 8000 BKN014 M13/M14 Q1039 R26R/19//95 R26L/190195 NOSIG=
EDDP 130550Z VRB02KT 6000 BKN013 M15/M16 Q1039 R26R/19//95 R26L/190195 NOSIG=
EDDP 130520Z 26002KT 4000 BCFG BKN014 M15/M17 Q1039 R26R/19//95 R26L/190195 TEMPO 1000 BCFG=
EDDP 130450Z 26004KT 4000 R26R/1200D BCFG FEW016 M16/M17 Q1039 R26R/19//95 R26L/190195 TEMPO 1000 BCFG=
EDDP 130420Z 27003KT 3000 R26L/0500D R26R/1300D BCFG NSC M15/M17 Q1038 R26R/19//95 R26L/190195 TEMPO 1000 BCFG=
Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze