Przejdź do treści
B738 Miami Air International po lądowaniu wypadł z pasa, fot. avherald.com
Źródło artykułu

B738 Miami Air International po lądowaniu wpadł do rzeki

3 maja, B738 należący do Miami Air International (znaki rejestracyjne N732MA) wykonywał lot GL-293 z Guantanamo Bay Naval Air Station (Kuba) do Jacksonville Naval Air Station na Florydzie ze 136 pasażerami i 7 członkami załogi. O 01.42 UTC samolot wylądował na pasie startowym nr 10 lotniska docelowego, ale nie zdołał wyhamować przed jego końcem i zatrzymał się w rzece St. John's około 380 metrów dalej.

Wszyscy pasażerowie zostali ewakuowani z samolotu, a 21 z nich zostało przewiezionych do szpitali z niegroźnymi obrażeniami.

Burmistrz Jacksonville poinformował, że samolot wylądował podczas ulewy i niskiej widzialności, co mogło być czynnikiem, który doprowadził do zdarzenia. Miejscowe lotnisko posiada pas startowy 10/28 o długości 2740 metrów.


Metar-y:
KNIP 040253Z 24005KT 10SM FEW010 SCT040 BKN120 BKN250 24/22 A2998 RMK AO2 RAE23 TSE39 SLP147 T1 SET P0000 60074 T02440222 50014 $=
KNIP 040240Z 13004KT 10SM FEW015 SCT080 BKN250 24/22 A2997 RMK AO2 RAE23 TSE39 T1 SET P0000 T02390217 $=
KNIP 040217Z 00000KT 10SM -TSRA SCT025CB BKN080 BKN120 BKN250 24/21 A2997 RMK AO2 OCNL LTGIC VC E TS E MOV E T1 SET P0000 T02390211 $=
KNIP 040153Z 13003KT 2SM +TSRA BR SCT010 BKN021CB OVC035 23/21 A2998 RMK AO2 TSB04 SLP149 FRQ LTGIC OHD TS OHD MOV E T1 SET P0074 T02280206 $=
KNIP 040145Z 29008G16KT 3SM +TSRA BR SCT008 BKN015CB OVC032 24/22 A2999 RMK AO2 TSB04 FRQ LTGIC OHD TS OHD MOV E T1 SET P0063 T02440222 $=
KNIP 040122Z 35004KT 5SM +TSRA BR SCT008 BKN018CB OVC030 24/22 A2998 RMK AO2 TSB04 FRQ LTGIC OHD TS OHD MOV E T1 SET P0010 T02440222 $=

KNIP 040105Z 08003KT 10SM -TSRA SCT008 BKN030CB BKN045 BKN250 25/23 A2997 RMK AO2 TSB04 OCNL LTGIC VC W TS W MOV E T2 SET P0000 T02500228 $=
KNIP 040103Z 06003KT 10SM -RA SCT008 BKN030CB BKN250 25/23 A2997 RMK AO2 OCNL LTGIC DSNT SW CB DSNT SW T2 SET P0000 T02500228 $=
KNIP 040053Z 00000KT 10SM -RA SCT010 BKN030 BKN045 BKN250 25/22 A2997 RMK AO2 RAB52 SLP143 OCNL LTGIC DSNT SW CB DSNT SW T2 SET P0000 T02500222 $=
KNIP 032353Z 12004KT 10SM FEW015 SCT030 BKN120 BKN250 26/21 A2994 RMK AO2 SLP133 CB DSNT SW-W T2 SET 60001 T02560206 10289 20256 53001 $=
KNIP 032253Z 19004KT 10SM FEW020 SCT035 BKN065 BKN250 26/22 A2993 RMK AO2 RAB2154E37 TSE53 SLP130 CB DSNT W-NW T1 SET P0001 T02560222 $=
KNIP 032153Z 13007KT 10SM TS SCT020 BKN035CB BKN065 BKN250 27/21 A2993 RMK AO2 RAB27E41 TSB29 SLP131 FRQ LTGICCG OHD TS OHD MOV E T1 SET P0000 T02720211 $=
KNIP 032130Z 14005KT 9SM -TSRA SCT025 BKN035CB BKN070 BKN250 27/22 A2993 RMK AO2 RAB27 TSB29 OCNL LTGICCG VC W TS W MOV E T1 SET P0000 T02720222 $=
KNIP 032053Z 13004KT 10SM FEW020 SCT035 BKN080 BKN250 27/21 A2993 RMK AO2 TSE1959 SLP131 CB DSNT N-NE AND S T1 SET T02720211 57013 $=
KNIP 032000Z 20006KT 10SM FEW015 SCT035 BKN180 BKN250 26/22 A2994 RMK AO2 TSE1959 FRQ LTGIC DSNT NE CB DSNT NE T1 SET T02610217 $=

Wizualizacja lotu na portalu flightaware (LINK)

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony