Przejdź do treści
Źródło artykułu

A350 uszkodzony po lądowaniu w Pointe a Pitre

21 sierpnia, a A350-900 należący do linii Air Caraibes (znaki rejestracyjne F-HNET), który wykonywał lot TX-542 z lotniska Orly w Paryżu do Pointe a Pitre (Gwadelupa), wylądował w porcie docelowym o godz. 17.50 LT (21:50 UTC). Po przyziemieniu w wyniku uskoku wiatru, statek powietrzy mocno skręcił na prawo i wjechał w światła krawędziowe pasa startowego, niszcząc wiele z nich. Zniszczone zostały również dwie opony prawej goleni głównego podwozia A350.

Załodze udało się skierować samolot z powrotem na linię centralną pasa startowego, po czym opuściła go poprzez drogę kołowania. Następnie droga startowa musiała zostać zamknięta na około 4 godziny w celu usunięcia zalegających na niej resztek opon i naprawy świateł.


Jeden z pasażerów mówił po zdarzeniu, że z powodu trudnych warunków atmosferycznych (silne opady deszczu), spodziewał się, że samolot odejdzie na drugi krąg, ten jednak kontynuował podejście. Dzięki obrazowi z kamer zainstalowanych w różnych miejscach kadłuba, pasażerowie mogli oglądać lądowanie na ekranach monitorów w fotelach pasażerskich.

Ponad dobę po lądowaniu samolot cały czas pozostawał na miejscowym lotnisku w oczekiwaniu na naprawę.

Metar-y:
TFFR 210000Z AUTO 08005KT 040V110 7000 FEW016/// ///TCU 27/25 Q1014 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 202330Z AUTO 08009KT 6000 SCT021/// SCT031/// BKN045/// ///CB 27/26 Q1014 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 202300Z AUTO 07003KT 7000 ///TCU 27/26 Q1014 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202230Z AUTO 07007KT 9999 FEW022/// BKN038/// BKN054/// ///TCU 27/25 Q1013 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202200Z AUTO 06007KT 010V100 9999 R12/0800U FEW007/// SCT035/// BKN043/// ///CB 27/25 Q1013 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202130Z AUTO 07010KT 030V090 9999 FEW020/// ///TCU 29/25 Q1013 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202100Z AUTO 09009KT 9999 BKN022/// OVC030/// ///TCU 29/25 Q1013 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202030Z AUTO 07010KT 9999 -RA BKN022/// BKN029/// BKN037/// ///CB 29/25 Q1013 BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 202000Z AUTO 09011KT 9999 SCT021/// BKN027/// BKN035/// ///TCU 29/26 Q1013 TEMPO 4000 SHRA BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 201930Z AUTO 08010KT 050V120 9999 BKN027/// ///TCU 31/25 Q1013 TEMPO 4000 SHRA BECMG SCT025 SCT050=
TFFR 201900Z AUTO 08013KT 9999 FEW005/// BKN030/// BKN062/// ///TCU 30/25 Q1013 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 201830Z AUTO 09009KT 060V130 9999 BKN027/// BKN034/// BKN058/// ///TCU 32/25 Q1013 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 201800Z AUTO 10008KT 070V140 9999 SCT029 BKN040 BKN048 32/25 Q1013 TEMPO 4000 SHRA SCT018TCU=
TFFR 201730Z AUTO 08010KT 050V110 9999 FEW026/// BKN033/// BKN042/// ///TCU 30/26 Q1014 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 201700Z AUTO 12013KT 090V150 9999 BKN034 BKN041 BKN052 32/24 Q1014 TEMPO 4000 SHRA SCT018TCU=
TFFR 201630Z AUTO 11012KT 080V140 9999 BKN033/// BKN039/// BKN047/// ///CB 32/24 Q1014 TEMPO 4000 SHRA=
TFFR 201600Z AUTO 10012KT 070V130 9999 BKN031 BKN037 32/24 Q1014 TEMPO 4000 SHRA SCT018TCU=

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony