Garmin G5 zamiast żyroskopu
Wyświetlacz Garmin G5 otrzymał certyfikat typu (Supplemental Type Certificate) i może zastąpić wskaźnik sytuacji poziomej (Horizontal Situation Indicator) w ponad 600 modelach samolotów. To kolejny krok w stronę dostarczania bezpiecznych, niedrogich i sprawdzonych rozwiązań dla General Aviation – poinformował Garmin.
3,5-calowy wyświetlacz jest dopuszczony do wykorzystywania podczas lotów zarówno z widocznością, jak i według przyrządów. Z powodzeniem łączy w sobie wiele tradycyjnych urządzeń: G5 posiada opcje wysokościomierza, zakrętomierza, wariometru, a także możliwość projekcji aktualnej prędkości i innych istotnych danych. Urządzenie może być również połączone z anteną GPS i wyświetlać trasę lotu oraz prędkość względem ziemi.
Certyfikowana wersja G5 kosztuje 2,149 dolarów – o wiele mniej niż koszt nowego żyroskopu i zbliżony do kosztu naprawy niesprawnego urządzenia.
3,5 calowy wyświetlacz Garmina G5 pasuje do otworu w tablicy przyrządów o przekątnej 3 i 1/8 cala, jest wyposażony we własny system ADAHRS i dodatkową baterię zapasową o 4-godzinnym czasie pracy. W przypadku montażu dwóch G5, konfigurację można dowolnie zmieniać tak by jeden ekran wyświetlał np. sztuczny horyzont lub pełnił rolę wysokościomierza w razie jego awarii.
Garmin planuje rozpoczęcie dostaw zestawu G5 w maju br.
Komentarze