Przejdź do treści
AOPA UK
Źródło artykułu

Wyspy Normandzkie otwierają się dla ruchu GA

Wyspy Normandzkie, które są autonomiczną częścią Wielkiej Brytanii u wybrzeży Francji, teraz są łatwiej dostępne dla pilotów odwiedzających je samolotami nieposiadającymi certyfikatów zdatności do lotu ICAO.

Fergus Woods, Dyrektor ds. Lotnictwa Cywilnego dla wysp Jersey i Guernsey, opublikował szereg odstępstw od stosowania Air Navigation Orders w regionie, co zgodnie z założeniami, ma umożliwić operowanie statkom powietrznym posiadającym zezwolenie na użytkowanie wydane w innych krajach europejskich. Zwolnienia obejmują wszystkie amatorsko zbudowane samoloty zarejestrowane w krajach należących do Europejskiej Konferencji Lotnictwa Cywilnego (ECAC), w której zrzeszone są wszystkie państwa UE oraz Szwajcaria, Islandia, Norwegia, a także kraje bałkańskie.

Wyspy Normandzkie przyjęły również zmiany, które w ostatnim czasie zostały przedstawione przez Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA), co ma umożliwić m.in. wykonywanie nocnych lotów VFR. Jest to krok w kierunku harmonizacji europejskich przepisów lotniczych. Odstępstwa będą obowiązywały do 2014 r., kiedy regulacje zostaną zmienione na stałe, tak aby spełnić wymogi ujednoliconych europejskich przepisów ruchu lotniczego - SERA (Standardised European Rules of the Air).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony