Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sukces AOPA Italy w walce o interesy GA

Stałe zaangażowanie nowego zarządu AOPA Italy w prace związane z redefiniowaniem kształtu krajowej przestrzeni powietrznej przyniosło w końcu znaczące rezultaty. W ostatnim czasie włoskie krajowe władze lotnicze poinformowały o istotnych zmianach na dużym obszarze kontrolowanej przestrzeni powietrznej w północno-wschodniej części Włoch. Początkowo na okres próbny, została stworzona lub rozszerzona przestrzeń powietrzna klasy G, dzięki czemu mają zniknąć ograniczenia dostępu do około 40 lądowisk lotnictwa ogólnego.

Po intensywnym lobbingu politycznym, prezes AOPA Italy, Rinaldo Gaspari, doprowadził do uchylenia ustawy, która powodowała, że na wiele lotnisk negatywnie oddziaływały lokalne przepisy antyhałasowe. Regulacje te mogły być ustalane według dowolnych interpretacji miejscowych władz, a nowa ustawa nr 98/2013, oznacza, że hałas na każdym lotnisku będzie mierzony za pomocą tych samych metod i według tej samej normy.

Dotychczas zarządcy lądowisk sygnalizowali niekomfortową dla nich sytuację, ponieważ hałas mógł być mierzony według różnych kryteriów. Obecnie prawo stanowe formułuje przepisy precyzyjne dla wszystkich obiektów tego typu, usuwając wpływ władz lokalnych, mogących je zamknąć poprzez nałożenie nadmiernych ograniczeń.

Po długich negocjacjach, które doprowadziły do 50% redukcji podatków z tytułu posiadania statku powietrznego GA, zarząd włoskiego oddziału AOPA podjął kroki, aby renegocjować też nową skalę opłat pobieranych przez Krajowy Urząd Lotnictwa Cywilnego ENAC (głównego wzrostu kosztów w segmencie GA). W związku z powyższym, od 10 grudnia, przedłużenie ważności jakiejkolwiek licencji we Włoszech będzie kosztowało 200 Euro.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony