Przejdź do treści
Źródło artykułu

Silniki Lycoming będą mogły pracować na paliwie UL91

Lars Hjelmberg ze szwedzkiego oddziału AOPA poinformował, iż firma Lycoming złożyła wniosek do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) o zatwierdzenie wszystkich swoich silników lotniczych certyfikowanych do pracy na paliwie avgas 80/87 i mogas oraz niektórych wykorzystujących avgas 91/96 - do używania w nich również bezołowiowej benzyny lotniczej UL91.

Gdy stanie się to faktem, piloci samolotów, takich jak Cessna 172 lub Piper PA28 będą mogli wykonywać loty od Morza Śródziemnego do koła podbiegunowego na bezołowiowym paliwie avgas, które jest dostępne na całym tym obszarze. Zatwierdzenia należy się spodziewać w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a jego wejście w życie sprawi, że ok. 50 procent floty zarejestrowanych w Europie samolotów z napędem tłokowym będzie mogło korzystać z paliwa bezołowiowego.

Wejście francuskiej firmy Total na rynek bezołowiowego avgasu doprowadziło do szybkiego wzrostu dostępności tego paliwa w Wielkiej Brytanii i Francji. Następnymi krajami włączonymi do jego sprzedaży ma być Szwajcaria, Niemcy i Belgia. Bezołowiowy avgas produkuje również Polska, natomiast od 1991 r. najwyższej jakości paliwo tego typu jest dostępne w Szwecji. Paliwo produkowane przez firmę Larsa, Hjelmco Oil, było certyfikowane przez Lycoming już 17 lat temu nie tylko do stosowania w silnikach o mniejszej mocy, ale we wszystkich jednostkach napędowych przystosowanych do korzystania z avgasu 91/96, 80/87 i mogasu. Produkt Hjelmco jest wyjątkowy ze względu na zatwierdzenie go do używania w silnikach o większej mocy. EASA już wcześniej zatwierdziła stosowanie bezołowiowego avgasu w silnikach marki Rotax.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony