Przejdź do treści
Embraer A-29 Super Tucano
Źródło artykułu

Sąd Federalny USA podtrzymał korzystną dla Embraera decyzję

19 kwietnia, Amerykański Sąd Federalny odrzucił zastrzeżenia firmy Beechcraft Corp w kwestii ponownego wyboru przez Siły Powietrzne USA oferty spółki Embraer dot. produkcji samolotu wsparcia oddziałów naziemnych Super Tucano A-29. Amerykański producent wnosił również o oficjalne wstrzymanie produkcji brazylijskiej konstrukcji.

Beechcraft, z siedzibą w Wichita, w stanie Kansas, oprotestował wygrany w 2011 r. przez firmę Embraer kontrakt, który ma być realizowany w kooperacji ze spółką Sierra Nevada Corp ze stanu Nevada. Wartość zamówienia oszacowano na 1 mld dolarów, z czego 400 mln dolarów ma zostać przeznaczone na pierwszą partię 20 samolotów. Pierwotne rozstrzygnięcie przetargu zostało oprotestowane przez Beechcrafta (w tamtym czasie noszącego nazwę Hawker Beechcraft), który w ramach tego samego zamówienia oferował uzbrojoną wersję treningowego samolotu T-6 o nazwie AT-6.

Podczas powtórzonego konkursu w lutym br. Siły Powietrzne znowu wybrały Embraera, co spowodowało, iż Beechcraft natychmiast złożył ponowny protest, ale pomimo tego Pentagon postanowił podpisać umowę z brazylijskim koncernem. Teraz prawnicy firmy walczą o uzyskanie nakazu, który powstrzyma produkcję A-29, co chcą osiągnąć współpracując z Instytucją Kontrolną Kongresu Stanów Zjednoczonych (Government Accountability Office).

Natomiast spółka Sierra Nevada wydała oświadczenie podkreślając, iż dostawy części i komponentów do A-29 będą realizowane przez ponad 100 dostawców z terenu USA, a sam samolot będzie montowany w Jacksonville na Florydzie, gdzie będą zatrudnieni lokalni pracownicy. Firma twierdzi, że dzięki wygraniu przetargu stworzy w USA 1400 miejsc pracy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony