Przejdź do treści
AOPA
Źródło artykułu

Ograniczenia lotów GA podczas przyszłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie

Brytyjskie władze lotnicze poinformowały o końcowych pracach nad przepisami dot. bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej podczas Igrzysk Olimpijskich, które w 2012 r. mają odbyć się  w Londynie. Według wstępnych ocen, wprowadzenie zapowiadanych regulacji spowoduje olbrzymie komplikacje dla lotnictwa ogólnego.

Europejski oddział Stowarzyszenia AOPA (IAOPA), stara się wpłynąć na ustawodawców, aby ci złagodzili niektóre wymogi, w tym zapewnili możliwości przelotów VFR z zagranicy do w Wielkiej Brytanii. Ograniczenia nie zostały jednak nałożone przez miejscowy Urząd Lotnictwa Cywilnego, lecz przez Ministerstwo Obrony i służby bezpieczeństwa. Na chwilę obecną jest zatem mało prawdopodobne, że GA będzie w stanie wpłynąć na wprowadzenie jakichkolwiek zmian, ale branża oczekuje, że uchwały jednak będzie można tak zmodyfikować, aby bezpieczeństwo na tym nie ucierpiało.

Głównym założeniem specjalnej ustawy jest strefa zastrzeżona, która będzie ustanowiona w obrębie ponad 180 km wokół aglomeracji Londynu. Obszar ten będzie niedostępny podczas Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w dniach od 27 lipca do 12 sierpnia oraz paraolimpijskich w dniach od 29 sierpnia do 9 września. Ograniczenia zostaną wprowadzone w najbardziej „lotnym” okresie dla kilkudziesięciu szkół lotniczych i lotnisk zlokalizowanych w obszarze zastrzeżonym, jednak dla tych, którzy z tego powodu zanotują straty finansowe, nie przewiduje się żadnych odszkodowań.

Podczas, gdy kwestia ograniczeń została przedstawiona do konsultacji przez brytyjski rząd, to w rzeczywistości, przepisy te stały się faktem dokonanym, zanim zopoznało sie z nimi środowisko lotnicze. W ciągu dwóch miesięcy obowiązywania ograniczeń, każdy pilot wykonujący lot w warunkach VFR będzie musiał najpierw ubiegać się o specjalny numer identyfikacyjny, a następnie złożyć plan lotu VFR, zwykle za pośrednictwem usługi online AfPEX. AOPA ostrzega, że nie ma również gwarancji dostępności wystarczającej ilości kontrolerów ruchu lotniczego, których obecność będzie wymagana w celu zapewnienia obsługi każdego z tysięcy lotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony