Nowa opcja medyczna dla pilotów lotnictwa ogólnego w Australii
W ramach nowego systemu ogłoszonego w Australii, piloci latający wieloma różnymi statkami powietrznymi mogą teraz uzyskać zaświadczenie lekarskie od dowolnego lekarza ogólnego.
System certyfikacji, ogłoszony w czerwcowym biuletynie Australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (CASA), pozwala pilotom pominąć wizyty u wyznaczonego lotniczego lekarza orzecznika – a tym samym opłaty manipulacyjnej w wysokości 75 dolarów za tę wizytę - decydując się na częstsze, ale mniej obciążające wizyty u lekarzy rodzinnych. Normy medyczne dla nowego "zaświadczenia lekarskiego na prawo jazdy (i lotnictwo)" są oparte na bezwarunkowym prawie jazdy na pojazdy silnikowe Austroads Inc, z dodatkowymi szczególnymi wymaganiami dla lotnictwa.
Piloci z nowym zaświadczeniem będą ograniczeni do latania jednosilnikowymi tłokowymi samolotami o maksymalnej masie startowej nie większej niż 1500 kg (3307 funtów). "Piloci muszą latać na poziomie poniżej 10000 stóp nad poziomem morza w warunkach meteorologicznych - z widocznością, z maksymalnie jednym (poinformowanym i zgadzającym się na to) pasażerem na pokładzie" napisał Dyrektor Bezpieczeństwa Lotniczego CASA, John McCormick. Uczestniczący w tym piloci będą mieli dostęp do przestrzeni kontrolowanej.
Oprócz normalnych standardów dla pojazdów mechanicznych, nowe wymagania medyczne obejmą obszary takie jak rak, niewydolność serca, urazy głowy, padaczka i zaburzenia układu mięśniowo-szkieletowego.
Pilot, który otrzymuje swoje "zaświadczenie lekarskie na prawo jazdy (i lotnictwo)" od lekarza ogólnego musi zarejestrować je na stronie internetowej CASA i zgodzić się na związanie tymi warunkami i ograniczeniami. Piloci poniżej 65 roku życia muszą odnawiać i ponownie rejestrować swój certyfikat co dwa lata, a ci powyżej 65 roku życia, muszą to robić co 12 miesięcy, pisze McCormick. Zaświadczenia lekarskie dla prywatnych pilotów w Australii generalnie zachowują ważność przez okres czterech lat dla osób poniżej 40 roku życia, a w innych przypadkach do dwóch lat. Piloci muszą odwiedzić wyznaczonego lekarza medycyny lotniczej i wnieść opłatę administracyjną w celu uzyskania tych świadectw.
W Stanach Zjednoczonych, AOPA i Stowarzyszenie Lotnictwa Eksperymentalnego rozpoczęły starania w celu zmniejszenia obciążenia dla trzeciej klasy medycznej, pozwalając pilotom na wykonanie online medycznego kursu samoświadomości, oceny swojej zdolności do lotu i korzystania z prawa jazdy w miejsce trzeciej klasy medycznej dla niektórych lotów. Oba stowarzyszenia od dziesięcioleci zwracały się do FAA o zwolnienie z wymagań zdrowotnych trzeciej klasy; wcześniejsze wysiłki poskutkowały w 1985r. projektem rozporządzenia, które przewidywało alternatywne sposoby oceny indywidualnej sprawności psychofizycznej i zdolności do lotu, takie jak stosowanie prawa jazdy, które zawiera stan wzroku danej osoby lub badanie zdrowia ogólnego przez lekarza rodzinnego. Piloci mogą zgłaszać swoje uwagi na temat aktualnego wniosku stowarzyszeń do 2 lipca br. tutaj.
Komentarze