Malta planuje umożliwić rejestrowanie na wyspie business jetów
Według Stowarzyszenia AOPA, Malta planuje stworzyć możliwość rejestrowania na wyspie statków powietrznych, co mogłoby pozwolić ominąć represje, jakie stosuje Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), wobec samolotów zarejestrowanych w państwach trzecich. Jednocześnie, inicjatywa pozwoliłaby zaoferować niższe koszty takiej operacji, szczególnie dla właścicieli odrzutowców biznesowych.
Malta poinstruowała już miejscowych pilotów lotnictwa ogólnego, aby poruszali się swoimi samolotami na znakach rejestracyjnych N (N-number) i tym samym dostosowali się do rozporządzeń Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Jednak EASA zakwestionowała tego typu takie rozwiązanie, w związku z czym władze lotnicze Malty chcą wdrożyć działania, które wcześniej zastosowano na Wyspie Man (wyspa w archipelagu Wysp Brytyjskich, położona na Morzu Irlandzkim, pomiędzy Wielką Brytanią i Irlandią, posiadająca specyficzny status polityczny) w kwestii wyboru rejestru operatora biznesowego.
Wyspa Man, nominalnie pozostająca poza Wielką Brytanią, ustanowiła dwa lata temu M-rejestr i udostępniła go tylko dla samolotów o masie powyżej pięciu ton, dla użytkowników, którzy posiadają kontakty handlowe na wyspie. Według wstępnych planów, Malta chce rozszerzyć rejestr również na statki powietrzne pozostałych klas.
Malta poinstruowała już miejscowych pilotów lotnictwa ogólnego, aby poruszali się swoimi samolotami na znakach rejestracyjnych N (N-number) i tym samym dostosowali się do rozporządzeń Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Jednak EASA zakwestionowała tego typu takie rozwiązanie, w związku z czym władze lotnicze Malty chcą wdrożyć działania, które wcześniej zastosowano na Wyspie Man (wyspa w archipelagu Wysp Brytyjskich, położona na Morzu Irlandzkim, pomiędzy Wielką Brytanią i Irlandią, posiadająca specyficzny status polityczny) w kwestii wyboru rejestru operatora biznesowego.
Wyspa Man, nominalnie pozostająca poza Wielką Brytanią, ustanowiła dwa lata temu M-rejestr i udostępniła go tylko dla samolotów o masie powyżej pięciu ton, dla użytkowników, którzy posiadają kontakty handlowe na wyspie. Według wstępnych planów, Malta chce rozszerzyć rejestr również na statki powietrzne pozostałych klas.
Źródło artykułu
Komentarze