Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lycoming zasądzony na 84 mln dolarów odszkodowania

Sąd w Filadefii ogłosił wyrok w sprawie katastrofy, która miała miejsce w 1999 r. w North Lima, w stanie Ohio, kiedy w wyniku uderzenia w ziemię samolotu Piper Cherokee Six zginęły cztery osoby. Ława przysięgłych ogłosiła iż, firma Lycoming Engines musi wypłacić odszkodowanie w łącznej wysokości 84 milionów dolarów. Obrońca producenta zapowiedział złożenie odwołania.

"Firma Lycoming jest rozczarowana orzeczeniem, szczególnie, iż Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) ustaliła w dochodzeniu, że katastrofa nie miała żadnego związku z silnikiem Lycominga. Firma podejmie niezbędne kroki prawne i złoży odwołanie w celu obalenia nieuzasadnionego wyroku", powiedział adwokat James Robinson Cozen O'Connor.

4 grudnia 2000 r. NTSB wydała oświadczenie dotyczące wypadku: "Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu jako prawdopodobną przyczynę wystąpienia zdarzenia określa utratę kontroli nad samolotem podczas wykonywania zakrętu. Czynnikami przyczyniającymi się do zaistnienia wypadku były działania pilota, który dopuścił do nadmiernego spadku prędkości i utrzymywania w zakręcie na wznoszeniu nieprawidłowego tor lotu. "

Raport NTSB mówi, iż podczas lotu z Oshkosh, w stanie Wisconsin, do Pottstown, w Pensylwanii, samolot miał międzylądowanie po paliwo na lotnisku Youngstown Elser Metro, niedaleko North Lima. W wyniku wypadku, który zdarzył się zaraz po starcie zginęło cztery z pięciu osób przebywających na pokładzie. Pasażer, który przeżył zeznał, iż silnik pracował normalnie, co potwierdził również świadek obserwujący zdarzenie z ziemi.

30 kwietnia, Textron, spółka matka Lycoming, w rutynowym sprawozdaniu złożonym w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, oznajmiła, iż: "6 kwietnia 2010 r. w Philadelphia Common Pleas Court ława przysięgłych wydała orzeczenie przeciwko Avco Corporation, które obejmuję firmę Lycoming Engines odnośnie wypłaty 24,7 mln dolarów odszkodowania za zdarzenie i 64 mln dolarów odszkodowania za straty moralne (w sprawie odpowiedzialności za produkty lotnicze). Choć ostateczny wynik sporu nie został jeszcze określony, zdecydowanie nie zgadzamy się z dotychczasowymi wyrokami i zamierzamy się od nich odwołać, wierząc, że zostaną one zmienione poprzez proces apelacyjny.”

Rozbity samolot został wyprodukowany w 1968 r. Silnik Lycominga, w który wyposażona była maszyna został dostarczony do firmy Piper rok wcześniej. Pełnomocnikiem reprezentującym powoda był Alan Arthur Wolk, który również wydał oświadczenie w tej sprawie: „Werdykt ławy przysięgłych, który mówi, iż produkt był wadliwy został uchwalony głosami 10 do 1. Lycoming Engines w 100 procentach dopuścił się zaniedbania i doprowadził do strat moralnych, natomiast pilotujący maszynę, Lendon Pridgen, nie ponosi odpowiedzialności za wypadek.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony